fredag 13 juni 2014

Sommarlov! Tänk er känslan när man har kramat fröken hej då och vet att man har tio härliga veckor sommarlov framför sig....Jag kan minnas hur jag plockade syrener hemma i trädgården till fröken, hur vi gick till kyrkan i Allerum och sjöng Den blomstertid nu kommer och jordgubbstårtan mamma hade gjort för att fira när vi kom hem. Det är verkligen något visst med skolavslutningen!

Gantofta skola har en fin tradition på skolgården där hela skolan från förskoleklass till nior samlas och alla klasserna framför sångnummer, det hålls tal och lärare och elever avtackas. I år klarade vi oss inte från regn, men efter en skur så lättade det lite och vi kunde lägga paraplyerna.

Markus klass!


Min fina Markus i sin blå Gantofta IF tröja - klart han ville ha den på avslutningen. Fotbollskillen nummer ett :-)


Markus har haft Anette sen han var 6 år och började i förskoleklassen och hon ligger oss väldigt varmt om hjärtat. En fantastisk lärare på alla vis och jag är så glad över att Markus fått en så fin skolstart med hennes hjälp.

När vi vara klara i klassrummet så följde Markus med mig till jobb och även A tog med sig hennes grabb S som går i samma klass som Markus. Så grabbarna fixade med lite av varje på kontoret och sen åkte jag och hämtad lunch till alla som vi åt tillsammans innan hon körde hem med grabbarna för lek och bad hemma hos dem. Skönt när man kan hjälpas åt och få det att fungera både på jobb och med barnen!

I går var det dags för den årliga lagfesten med Markus fotbollslag och då hade jag och andra lagmamman P ordnat med allt så det bjöds på grillade hamburgare, match mot föräldrarna och fika.
Nicke fick sköta grillen!




Tyvärr blev Max rejält dålig pga sin allergi och till sist visste vi knappt hur vi skulle kunna lindra och hjälpa honom. Vi sköljde av händer och ansikte, han fick sitta med blöta, kalla papperslappar på ögonen och fina Lotta cyklade hem och hämtade Betapred åt honom. Det här är ett h*lvete för honom och jag önskar så att han slapp detta skitet!

I dag är Nicke hemma och vabbar, inte fasiken kan vi skicka en så här trött, sliten och allergisk kille någonstans utan att kunna hjälpa och ha koll på honom. Jag har pratat med VC som direkt skrev ut ny medicin och vi får hoppas att det kommer att hjälpa honom lite bättre.

Annars har veckan rullat på med tandläkarbesök (inga hål!), skolavslutningsmiddag med mamma i onsdag (grillat och jordgubbstårta!), träning i kvällaren (pollenfritt!) och jag tog årets första dopp i poolen. Nu ser vi fram emot helgen helt lediga tillsammans hela familjen!

1 kommentar:

  1. Usch stackars Max, tycker så synd om honom ;-( Hoppas den nya medicinen hjälper så att han slipper ha det så där..

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera