söndag 3 juni 2012

Turkietveckan!

De flesta av mina vänner och familj har ju Facebook och är ganska uppdaterade, men det får ju bli ett blogginlägg också! Datorn är nu tillbaka med ny hårddisk, så det underlättar lite här hemma igen.

Förra fredagen gick vi upp kl 2 för att köra till Kastrup och det var helt otroligt så lätt vi fick upp grabbarna och kom i väg. Mamma sov över hos oss för att vara här och åka med i vår bil dit och Inger, Bosse, Ella och Gabriel kom hit så vi hade följe till flygplatsen.

När vi kom dit fick vi alla hjärtat i halsgropen när deras bokning inte fanns!! Vår familj och mammas fanns, men trots att Inger stod med bokningen utskriven från Fritidsresor så fanns de inte med i systemet. Men till sist så löste det sig och alla fick åka med=) Markus vilade lite på en bagagevagn!

Max var väldigt förväntansfull och pigg trots tiden på dygnet som vi fick gå upp.

Flygeresan ner gick jättebra för barnen, dock bara Max som fick väldigt ont i öronen när vi skulle landa. Han sov en stund, men dock ingen längre tid, man kan ju missa något! När vi kom fram var det bussresa en timme innan vi var framme på Imperial, som ligger en liten bit utanför Bodrum. Nöjda att vi är framme!

Hotellet är verkligen superfint, ett fantastiskt poolområde, stranden ligger precis nedanför och rummen var fina. Inget att klaga på!
Markus shoppade nya solglasögon ganska omgående=)
Vi har badat i timmar varje dag och både Markus och Max är riktiga vattendjur. Markus simmar bra så han fick röra sig ganska obehindrat, även om vi så klart höll koll på honom. Max hade badring på och var mest i den stora poolen med oss.
Markus fick koll på snorklingen och även jag testade på det i havet. Fanns en del fiskar att titta på!
Vi kan också konstatera att vi nog aldrig lär åka utan all inclusive igen. Helt perfekt att man kan hämta dricka, glass, drinkar och mat utan att bry sig om var plånboken är hela tiden och hur mycket det har gått åt. Max lärde sig också hur man hämtade dricka!
Det mest underbara med semester är all tid med grabbarna, inga måsten som tar tid, utan bara mys, lek och kel!

Bamse och hans vänner bodde på hotellet och kl 16 varje dag kom de och gick parad!
Det var väldigt vackra omgivningar runt och på hotellet.
Max åkte vattenrutschkanan en och annan gång......
Markus och Gabbi hade med sig sina fotbollskort!
Det har varit superhärligt att ha med mamma också på resan, det är sällan vi hinner få så mycket tid tillsammans.
Fina kusiner!

Maten på hotellet var så bra, fin, god och underbar som man bara kan drömma om. Det var frukost-, lunch- och middagsbuffé med olika inriktningar, dock fanns alltid "standardmat" som pizza, pasta etc som barnen älskar. Det var metervis med varmrätter, såser, grönsaker, bröd, frukt, desserter och allt man kan tänka sig. Max åt massor med vattenmelon - som han skulle skära själv!
Vädret har varit fint varje dag och termometern visade 30 grader om dagarna. Vi hann sola och känna värmen riktigt mycket!
Poolbaren som var öppen 10-24!
Nere vid havet fanns en brygga!
Grabbarna blev "duktiga" barhängare och beställde "one drink" då och då!
Väldigt vackert när Turkiska flaggan hängde över restaurangen!
En dag var Markus och Gabriel med i Show Kids. De tränade på dagen med ledare för Fritidsresor och sen visade de upp dansen på kvällen, på stora scenen! Det var sjörövartema.....
På tisdagen åkte vi in till Bodrum city och gick på marknaden där. Det var riktigt roligt att shoppa loss, pruta och fylla kassarna med kläder, skor, väskor och annat. Markus hade ju längtat efter att få köpa fotbollströjor och han blev nöjd med sina inköp.

På fredagen när det var dags att åka hem åt vi frukost runt 7.30 och sen blev det bussen till flygplatsen.
När vi kom till flygplatsen var det fel igen på Inger, Bosses, Ellas och Gabbis bokning.....Men vi behöll lugnet och efter lite extra koll så hittade de deras platser också så de fick åka med hem!

Veckan har varit helt underbar och vi kan verkligen rekommendera hotellet och Bodrum. Pool, strand, standard, mat, service - allt var kanon. Skulle man hitta ett minus så är det kanske att det ligger lite utanför staden så man måste ta bussen in till city, man kan inte bara gå ut från hotellet och promenera. Där finns inget runt omkring precis att kika på, handla etc. Men det gick ju bra att ta bussen in, tog ca 30 minuter och man får ju se lite av landet när man gör det.

Vi landade på Kastrup 14.30 i fredags och det var rikigt kallt att komma hem. Lite trist är att vi har lyckats glömma tax free påsen och Markus ryggsäck, där man hämtar bagaget, så i morgon håller jag tummarna stenhårt för att "lost and found" har fått in/hittat detta.

På Facebook finns det många fler bilder från resan, så det får räcka med dessa här=)

I morgon är det jobb, skola och dagmamma igen för oss och det känns väl helt ok. Vi har semester tidigt, så Nicke jobbar en vecka och jag två innan vi går på semester igen!

1. Välkomna hem fina ni! Ni ser ju ut och verkar ha haft en stört skön semestervecka. Jag är inte alls avis på er nej då ;). Jag är oxå glad över att ni slapp vara en av de familjer på något hotell i just Turkiet som drabbades av magsjukan. HUA på den säger jag!

En sak till hjärtat. GISSA OM jag längtar tills augusti!!!!

KRAMar i massor

2. Härlig uppdatering med massor av härliga foton på härliga familjen Johansson! Kan inte bli bättre - tack för det! :-)

KRAM

3. Hej,

Googlade på Bodrum Imperial och fick upp ditt fina inlägg. Jättekul att läsa eftersom vi ska dit i augusti, så tack för det blogginlägget! :)

4. Så kul att bloggen kom till nytta på det viset! Vi var supernöjda och kommer att åka dit igen, bland det bästa vi har varit på!

5. Tack för ditt inlägg! Vi åker till Bodrum Imperial om fem dagar och jag blev pirrig i magen nu :)
    Finns det någon liten affär vid hotellet/på området där man kan köpa strandleksaker?

//Minna

6. Åh så mysigt att åka dit, blir avis! Det finns en affär på hotellet och de har ganska mycket strandleksaker. Ha så trevligt!