lördag 14 juli 2012

En fredag och en lördag!

I går när grabbarna var lediga så kom de med lunch till jobbet så åt vi tillsammans där. Sen körde de till skateparken och var där någon timme. Det är riktigt roligt att båda älskar att köra där, Markus på sin kick och Max på sin "springcykel". Nicke skickade denna bilden till mig och jag älskar verkligen den! Mina fina grabbar!
I dag blev det lite fix och röj här hemma på förmiddagen, sen gav jag mig ut på en motionsrunda. Jag började med att gå ca 1 km ner i skogen, sen började jag springa. Det gick riktigt bra och benhinnorna gjorde inte ont. Sprang i skogen och tillbaka längs ån på en löpstig som Nicke har visat mig och det var galet skönt att kunna springa de där 4 km ca innan jag fick gå igen då jag kom till asfalt.

Julia hade kommit när jag var tillbaka och hon fixade lite inför födelsedagsfikan vi skulle ha här i dag för henne. I torsdags fyllde sys 28 och det är lite lättare att fira här än i hennes tvåa i stan. Det blev paketöppning med Max hjälp.

 Systrarna med olika efternamn, olika klädstilar, olika intressen och olika utseende - men ack så glada för varann! Storasyster med familj är utomlands så de kunde inte komma i dag, nästa gång får älskade storasyster också vara med på bild!
 Fika med Madelaine, mamma, Lena, Milton, Christian, pappa, Julia och Nicke.
 Tårtdags!!
 Kusinerna Max och Milton!
 Mamma passar Malva, familjen Olssons hund, nu när de är utomlands. Hon fick också vara med i dag!
 Efter kalaset var det Julia och Nickes tur att motionera. De tog 1,6 mil på inlines!
 Markus och några kompisar stack till fotbollsplanen och spelade fotboll en stund....
 ....så jag och Max hade också match! Han sa "mamma, jag är mansester city och du HIF". Sen refererade han matchen medan vi spelade och jag skrattade högt många gånger. "City har bollen, HIF springer efter, han är stark, Barcelona leder med 3 etc etc" Fotbollsintresset är stort redan!
I kväll har vi grillat med Julia och sen kom Markus kompis i kväll och ska sova över här. Kan bli spännande och se hur mycket de kommer att sova?

1 kommentar:

  1. Ja du och Juls är verkligen olika. Fast på just det där fotot har ni ju ganska lika klädstil får man väl ändå säga. :-)

    SvaraRadera