tisdag 3 juli 2012

En söndag, en måndag och en tisdag!

I dag har jag konstaterat att det är en stor fördel att ha tidig semester, sommaren känns så lång! Har man sen semester så längtar man dit och har en tendens att "glömma" att sommaren börjar ju redan i slutet av maj. För många blir juni bara en transportsträcka till semestern i juli och augusti. Vädret kan man aldrig råda över, ibland är juni fint och ibland är augusti toppen. Nicke sa härom kvällen, att när man har sen semester så har man lite ångest när den är slut för det blir som om man sätter punkt för sommaren. Ligger lite i det!

Jag har fortfarande semester, men Nicke jobbar mån-tors denna veckan. Vi kikade lite framåt över sommaren och konstaterade att vi har fyra minisemestrar kvar, två med husvagnen, en på hotell och en till Stockholm och Lilians lägenhet. Vi ska minsann se till att sommaren är låååååång och att det dröjer innan vi måste krypa in i höstrusket igen!

Jag och grabbarna var på lekplatsen i går.....
.....sen blev det Beyblade! Max tävlade med Oscar och Markus, ganska stolt kille som minsann vann några gånger också=)

 När vi hade ätit lunch så körde vi till bryggan på Råå för bad och sen en glass efter det. Jag tog mitt första dopp i havet minsann!



 När Nicke kom hem och vi hade ätit (Markus var på kalas) så var vi ute med Max. Vi kikade på våra husdjur i dammen.....
 .....där bor minst 10-15 ödlor nu!
 Vi gick en runda tillsammans först och Max cyklade med, sen körde grabbarna och hämtade Markus och jag tog en powerwalk på 6 km. Mina benhinnor bråkar så löpning på hårt underlag är inte på tal än=(

I dag har jag och grabbarna varit på jobb och hälsat på. Det är hur spännande som helst där, finns ju truckar, verktyg, stor verkstad, sopmaskin......
 När vi kom hem så fixade vi lite i grannens trädgård och sen hade vi grillade hamburgare klara till middag när Nicke kom hem. Vi åt på verandan och sen begav vi oss till fotbollsplanerna för lite spel med Markus, Max och en kompis. Jag hade löparkläderna på och testade att springa lite runt planerna eftersom det är gräs och mjukt. Blev en mysig kväll med fotbollsspel och Max instruerade mig då och då hur jag skulle springa medan han vilade från vårt spelande=) När vi var klara där så cyklade jag 4 km också, gav allt för att ge benen en genomkörare med mjölksyra. Det är otroligt så trött man kan bli i benen vid cykling, helt annan trötthet än när jag springer!

När vi kom tillbaka var klockan 20 och det blev bad för barnen. De var i poolen drygt 30 minuter....
 .....så de var ganska frusna när de kom in!

2 kommentarer:

  1. Jag går lite mot strömmen här bland dina läsare och kommenterar inne på bloggen istället för på fb. ;-)

    Ni har helt rätt "tänk" när det gäller sommaren! Visst är den inte bara de där (få) veckorna man är helt ledig utan den är så mycket längre. Vi försöker också njuta så mycket som möjligt när vi är lediga, även om det för min del har blivit väldigt mycket jobb i det senaste på kvällar/helger (vilket mina axlar/armar vittnar om :-S) för en ljuv sommarkväll är ju faktiskt lika ljuv oavsett om man jobbat på dagen innan eller varit helt ledig. :-)

    När man cyklar tar det ju mer på låren än vad det gör vid löpning tycker jag. Fast löpning på berget tar iofs bra på låren också... Men löpning i övrigt, dvs. en slinga på hyfsat plan mark, tar mer på vader/underben. Hur som helst; att kombinera olika sorters träning är ju alltid bra!

    Lång kommentar - men sån är jag! :-)

    KRAM på er! ♥

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina kommentarer, det vet du;-)

    SvaraRadera