tisdag 10 juli 2012

Jobbstart & smultronplock!

I söndags var det min sista semesterdag för denna gången och vädret var som allra bäst. Jag, Markus, Max, kusin Gabbi och Julia var på stranden i FEM timmar! Barnen badade hela tiden, de kom bara upp några få minuter för att äta något eller dricka, sen var det rakt ner i havet igen, som var superskönt. Mina fina, solbrända grabbar!
Tyvärr jobbade Nicke, men när han kom hem så fick vi en mysig kväll med grillat och sen jordgubbar till dessert. Nu är det Nickes tur att vara hemma en vecka med grabbarna och jag började jobba i går. Jag fick frågan av en vän på stranden, om jag hade jobbångest så där dagen innan jobbstart. Det var så skönt att jag kunde säga nej på den frågan, det kändes helt ok att börja jobba. Jag hade absolut kunnat vara ledig längre, det kan man ju alltid, men vi har haft en bra semester och vi har mycket roligheter kvar att göra. Sen är det ju en bonus att komma till sitt jobb som man trivs med och nu är Julia förtjänt av sin semester.

I dag var Nicke på Busfabriken med grabbarna tillsammans med Ella och Gabriel. Där hade, så klart, varit massor med folk nu när vädret inte är bra. Tänk om det i stället hade varit strandväder, det är vi faktiskt inte bortskämda med hittills i sommar. Men vi är verkligen "duktiga" på att hitta på saker ändå, man kan inte deppa över vädret.

När jag kom hem efter jobb så gick vi på smultronjakt! Vi har mysiga gräsgångar mellan våra gator och där växer det massor.

 Nej, vi har inte plockat omogna, det finns vita!

 Efter middagen så körde Nicke, Markus, Ella och Gabbi till bmx träningen, jag stannade hemma med Max. Det var Max som fick bestämma vad vi skulle göra, så först blev det Wiispel, sen "Tjuv och polis" spelet och där efter gick vi ut en runda. Det blev 4 km och Max satt i vagnen större delen av rundan så jag kunde gå fort, men en bit gick han och det var så himla mysigt att gå där och prata med min kloka kille.
 Hästarna ÄR stora!
 "Smaka på min pinne?"
När vi kom in så blev det crosstrainern för mig medans han tittade på tv där nere också under tiden. Träningen går väl i motvind nu med bråkiga benhinnor och ömmande axel, men skam den som ger sig. Jag kan inte springa, då får det blir powerwalks, cykling och crosstrainern i stället. Nu när jag använt crosstrainern så gör axeln riktigt ont igen. Nu när jag tränar på den så får jag hålla i den fasta bågen och "bara" trampa, men det går bra också!

Måste ju också berätta att Max är inne i en ny härlig "vad och varför" period......"Vad är ström? Vad är glass gjort av? Hur dog humlan? Varför är där ett tak? Varför har jordgubbar prickar? Hur hackar de sönder toapappret på reningsverket?" Det är lurigt att komma på alla svar, för man måste verkligen ha ett svar för att han ska var nöjd=)

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du trivs så bra på jobb !!! hoplas jag hittar ett jobb so.m jag trivs lika bra på ;) tror era killar kommer få en fantastisk sommar med massa aktiviteter oavsett väder. Dem e lyckligt lottade!!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig sett vita smultron förr! Jag hade garanterat trott att det var omogna om jag hade sett dem vid vägkanten. Så intressant, då har man lärt sig något nytt idag också! :-)

    SvaraRadera