onsdag 8 augusti 2012

Förändringar!

Första inlägget bakom låst blogg. Kan du läsa detta så är jag glad att ha just dig som läsare och du är här för att du vill ta del av mitt och familjens liv och händelser.

Jag har funderat förr på att låsa bloggen, men tyckt att det kan vara roligt att dela med mig av den till vänner, bekanta, FB vänner och personer som hittat hit av en slump. Den har ju funnits där sen vi började med IVF och många hittade dit då och blev hjälpta och inspirerade av vår historia.

Om man har läst min blogg och tror att jag lever i ett "rosenskimmer", där allt är perfekt, inga bråk, bara toppenroligt med familjen alltid, då kan jag gladeligen informera att så är det absolut inte. Vi är en helt normal familj där det är bråk och konflikter ofta, trots, sömnlösa nätter och oro över olika saker. MEN, jag lägger inte det i bloggen! Jag skulle aldrig hänga ut mina familjemedlemmar här på det viset och dela med mig av bråk jag har med Nicke eller trotsen från Markus som ger mig nya, gråa hår varje dag. Det är vårt och inget jag tycker andra har med att göra, här skriver jag om händelser, aktiviteter, resor, träning och annat, men inte personligt och känslomässigt.

Vi ÄR en glad och sprallig familj, vi HAR svårt att sitta stilla, vi ÄLSKAR att lägga vår tid med barnen och vi ser till att INTE gnälla över småsaker. Lev livet, här och nu!

Kram på er!

11 kommentarer:

  1. Antar att det är någon som inte riktigt är nöjd med sitt liv som valt att "bry" sig lite väl mkt om ert. Ledsen för din skull att det blivit så. Givetvis skriver man inte om det tråkiga som finns i vardagen, räcker att man har det emellan sig. Och hur kul är det att läsa om ?

    Nej, behåll dey glada humöret och blogga på :) jag blir iaf glad av att läsa din blogg. !?!

    SvaraRadera
  2. Tack Alexandra! Det är alltid någon som tycker för mycket om andra och tydligen så får man inte vara glad och positiv utan då måste något vara fel. Men nope, jag är en gladskit och tänker fortsätta med mitt tempo!

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    Phu.. Det var ett tag sedan man var inloggad, tog ett tag att ta sig in...
    Ville bara sätta ett stamp:-)
    Ha det bra, :-)

    SvaraRadera
  4. Fina du!!!
    Nu fick jag tårar i ögat igen, så fint du skriver och så klok du är!!! Vi är nog ganska lika du och jag ;0) just det där med att se det positiva i det mesta.
    Synd att du behöver göra så här med din blogg, synd att folk känner att de måste kommentera dina inlägg, att de inte bara kan låta bli att läsa, eller bara strunta i att kommentera!!!
    Du är som du är och du är fantastisk!! SÅ DET SÅ!!!

    Stor kram till dig <3// Helen (som kom in på din blogg ;0))

    SvaraRadera
  5. Söta Helen! Du är ju min kloka mammamentor, det har du alltid varit. Du är en förebild för mig och ditt sätt att ta hand om familjen och uppfostra barnen på är fantastiskt.

    Tyvärr rör det sig inte bara om kommentarer till en blogg, utan kritik på min personlighet och från nära håll, så nu fick det vara nog.

    SvaraRadera
  6. Hej Skaune!

    Nu har jag kommit in jag också! :-)

    Jag förstår ditt val helt och fullt - det är inte för inte som jag har haft min blogg låst hela tiden. Den är till för mig i första hand, för mina nära och kära som inte är så nära rent fysiskt (syrran och svärmor t.ex.) i andra hand och i tredje hand för dem jag vill ska få ha koll på mig och min familj i övrigt.

    Sen kan jag tycka att det inte gör något om man skriver att man t.ex. har haft en konflikt med sina barn någon gång. Det är ju inte att hänga ut någon, för alla normala människor vet ju att man har det och ibland kan det vara skönt att få lite feedback på hur man har hanterat saker och ting också. Allt handlar ju om HUR man skriver det, hur man formulerar sig och hur detaljerad man vill bli. Det går ju att skriva även om mindre roliga saker på ett respektfullt sätt. :-)

    Hoppas du får lite mer feedback i form av kommentarer nu när du har koll på vilka som får läsa här. Hittills ser det ju riktigt lovande ut! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack Nina! Nej visst kan man skriva om "negativa" saker också men jag brukar ta dem vid sidan av bloggen - You know=) Men det handlar precis som du skriver, om respekt.

    Fick ju höra att när man önskar kommentarer på en blogg så söker man bekräftelse eller uppmärksamhet, men sådan ord kommer bara från någon som inte bloggar själv. Det är ju superkul att få en kommentar på det man skriver och det behöver absout inte vara medhåll bara. Nej, raka rör gillar jag så länge man inte sårar eller lägger sig i sådant man inte har med att göra=)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Oavsett när man bloggar så uppskattar i varje fall jag att få respons på det som skrivs och det antar jag att du också gör eller hur? Sen är alla olika, uppskattar olika saker i livet och har olika personligheter. Bloggen är bara en liten del av den man är och jag tycker det är viktigare att känna människan bakom bloggen än den man tror finns där!

    Kram och trevlig helg gumman

    Nettan

    SvaraRadera
  9. Så nu har jag lyckats :)
    Tycker det är "uppfriskande" att läsa din blogg, just som du skriver att du inte delar med dig av det trista.... Personligen känner jag att din inställning och er energi ger mig en "spark i häcken" på nåt vis :)
    Stå på dig och låt ingen annan tala om för dig HUR glad du får vara hur mycket du ska orka eller inte. Kram Anette

    SvaraRadera