onsdag 1 augusti 2012

På jobb i dag var det smått kaos,  hela faktureringssystemet fick tokfnatt och jag hade hundratals felaktiga papper, många felskickade mejl till kunder och allt var i en salig röra. Tack och lov för en bra datakille som fixade allt från sitt kontor och jag kunde börja om!

När klockan var 14.30 så ringde Markus och sa att han var på väg hem! Där är inte så många barn på fritids och han kände för att gå hem och sen leka med Oscar i stället. Jag är riktigt stolt över Markus för han har alltid tagit så bra ansvar, han går inte längre än han får, han har koll på husnyckel och mobiltelefon och meddelar sig var han är. Min stora påg!

Efter maten blev det cykling, på stora och små hopp!

 Jag var även inne hos grannen och hjälpte till med trädgården och var bara tvungen att ta några bilder på deras fantastiska framsida.......

 Det blev träning på crosstrainern och lite magövningar, sen började jag plocka fram lite inför helgens NM i Kungsbacka. Here we go again......det blir alltid mycket packning.....
 .....VM tröjorna har åkt fram och Nickes passar ju (han väger ju 9 kg mindre nu än förra året!) men Markus är nog för liten. Men vi får leta fram en annan Sverigetröja, det är ju kul att ha när det är flera länder som tävlar!
 Jag var bara tvungen att ta några bilder på min fantastiska orkideer också! Visst är de vackra?

 En del av er vet ju att min fantastiska kusin Micke var med om den hemska olyckan för snart fyra år sedan. Han har gjort fantastiska framsteg och i helgen när han kom till bmxtävlingen så pratade vi om detta. I söndags gick Micke upp till kullen där vi satt, stöttad av mig och Kajsa. Förra året fick vi dra denna rullstolen upp och året innan dess satt Micke i en avancerad, betydligt större rullstol då han inte alls var stabil i rygg eller nacke.

Nu har Micke fått sin första lägenhet och jag är så innerligt glad för hans skull!! Han kämpar för fullt att fortsätta ta sig tillbaka och det görs framsteg hela tiden.  Heja dig kusin! I dag har han haft premiärfika i sitt nya hem. (Har frågat både Micke och Kajsa om jag fick använda bilden).
I morgon kommer mamma på kvällen och grillar med oss, sen jobbar jag bara till 9.30 ca på fredag och vi kör till Kungsbacka!

1 kommentar:

  1. Här har vi också plockat fram Sverigetröjan ;) Heja Sverige !! Så kul för Micke att det går på rätt håll... måste kännas skönt att ha egen lägenhet"!!
    Ses till helgen ;)

    SvaraRadera