lördag 5 januari 2013

Bloggsjuka? Nope, men rejäl halsfluss med feber, värk i kroppen, svårt att svälja och en dos magkramper, så har de senaste dagarna sett ut för mig. I onsdags bestämde vi oss för att Max i alla fall skulle ha  en tid på VC för att undersökas ordentligt. Han har inte varit helt ok sen han blev sjuk veckan innan jullovet men det har i heller inte blivit sämre. Han har inte ätit mycket, bara druckit stora mängder, låtit tjock i halsen, men inte sagt att han har haft ont i den. När han sen sa att han hade ont i ryggen också, då ville vi få honom undersökt.

Jag och Max körde till VC i onsdags och då stannade Markus hemma under tiden med två kompisar. Vi hade tid 14.10 men kom inte in förrän 50 minuter senare. Läkaren såg att han var röd i halsen och hon lyssnade på hjärta och lungor. Vi skulle ta hals-, urin- och blodprov för att se vad som gör att han är hängig och bara dricker. Min goa kille hoppade lätt upp i stolen och sköterskan kunde ta halsprovet, han tyckte dock det var ganska jobbigt - vem gör inte det? Sen var det lite småroligt att få kissa i en mugg och stick i fingret gjorde han utan att röra en min, men konstaterade att det gjorde lite ont.

Halsprovet visade positivt för halsfluss och penicilin var ett faktum. Jag frågade hur jag skulle göra, som satt med feberfrossa och hals hur tjock som helst. Den snälla sjuksköterskan tog ett halsprov på mig också, dock utan att det var jag som var inskriven och hade blivit undersökt. Provet var positivt även på mig, ingen skräll, och läkaren skulle höra av sig.

Hem och hamnade i soffan med 38.3 och sen var det inte mycket med mig resten av onsdagen eller hela torsdagen. Otroligt att man kan bli så dåligt med den tempen, barnen kan ju leka för fullt när de har högre! De två första nätterna har gett mig oerhörd magkramp och illamående, trodde många gånger att jag skulle behöva springa och få upp det igen. Tack och lov reagerade inte Max så här!

Min fina make byta nästa veckas lediga fredag för att vara hemma och ta grabbarna medans jag mest sov på soffan. I går vaknade jag utan feber och sen har den hållt sig borta. Det blev en lugn fredag för mig och Max, han har varit duktig och tyckt att det är ok med mycket innetid. Nicke och Markus har varit på Nyårssaluten torsdag och fredagkväll, men jag höll fredagsmys med Max - iklädd hatt kvällen till ära!

Max är för rolig, han fick "ärva" ett fotbollsset och en solhatt från Markus garderob när den städades och han blev så glad för detta att han inte har kunnat lämna det ifrån sig! Vi såg två "Shrek" filmer och gjorde pop corn, dock är det nästan inget som har smakat gott eller passerat de två gigantiska mandlarna jag har för tillfället.

I dag har jag känt mig så gott som återställd, men med lite mindre ork. Jag och Max körde till Maxi och handlade lite och Nicke och Markus körde till Nyårssaluten. Vid 12 tiden körde jag och Max dit för en kort titt när Gantofta spelade sin match.

Nya arenan är verkligen fin! Gantofta vann i går och i dag, så de är vidare till slutspelet i morgon!!


Vi stannade en timme ca, sen körde jag och Max hem och gick ut en stund. Jag hade hellre lekt i snö, men får man inte välja så tar man det som finns och lekan är ju bara runt hörnet!

Vi hade tacos färdigt när Nicke och Markus kom hem och nu blir det bara soffmys för familjen och inspelat "Gladiatorerna" innan läggdags. I morgon är det heldag med Nyårssaluten för Nicke och Markus, men jag och Max håller oss hemma och fixar med lite av varje. Snart är jullovet slut och på måndag hoppas jag att alla är friska och kan börja skola, jobb och dagmamma igen! Det är ju härligt att vara lediga, men det är ju för att man har en vardag och jobb att gå till de flesta dagarna på året!
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så skönt att ni gick till botten med vad det var som gjorde att ni aldrig blev riktigt friska. Nu ska du se att ni får börja hos Ingrid, i skolan och på jobb friska och krya igen!

    Kram!

    SvaraRadera