söndag 13 januari 2013

I fredags blev det en lugn kväll hemma med grabbarna. Vi såg på film som grabbarna valde, åt vid tvn och sen såg jag och Nicke "Expendables 2". Det är så dåligt så då det blir bra när man samlar alla gamla actionskådisarna, slänger in massor med våld, många repliker från deras tidigare filmer OCH kommer undan med det och det blir en bra film. Som vi skrattade många gånger!

I går var innebandyträning 9-10 och sen var Nicke på möte med klubben i ca 1 1/2 timme till. Julia är ju också tränare så hon var också på mötet och sen följde hon med till oss, inte så lönt att ligga och köra tillbaka till stan när hon sen skulle träna tjejerna på eftermiddagen. Så det blev lite mostermys och ipad spelande!


Jag körde och handlade och sen var det dags för fotbollsträning kl 14-15 för Nicke och Markus. Jag och Max körde vår träning i källaren, crosstrainern och plankan i omgångar. Och som om vi inte fått nog med motion hade vi hyrt Jutan mellan 17-19. Det är ju den enda dagen man kan hyra så utan att det blir för sent, men jag kan lova att ingen klagade ;-)

Markus älskar Jutan, han kan cykla och kicka där i timmar utan att tröttna och tricken blir bättre och mer våghalsiga för varje gång!
Max kör för fullt på sin springcykel!





Det är HÖGT nu och när han hoppar ur "poolen" håller mamman att sätta hjärat i halsgropen!

Det var roliga timmar med familjen och vänner, när vi sen kom hem fick vi sanera dem ordentligt, där är allt annat än rent där inne och de kasar ofta ner på rumpan längs ramperna. Det blev en kvällsmacka och lite annat gott innan hela familjen Johansson somnade gott!

I dag har Nicke jobbat men jag och grabbarna tog lite sovmorgon. Markus fick ett samtal på förmiddagen från en kompis, som undrade om han ville följa med och spela lite innebandy och fotboll med två pappor och några kompisar och det valet var inte så svårt. Max ville också leka med någon så i dag ringde vi kompisen M som också är hos dagmamma Ingrid på vardagarna.

Jag har haft två pirater här hela dagen, som med hattar och svärd har lekt i flera timmar!
Vi var ute en timme i eftermiddags och det bet bra i kinderna, men med termobyxor, tjock jacka, vantar och mössa så var vi rustade för lite bus och lek. Jag har aldrig förstått mig på de föräldrar som står i jeans och är utan mössa och vantar och står och fryser sig igenom uteleken med barnen. Det ser vi i pulkabacken när snön kommit och på lekplatsen där de står huttrande och puttar på gungan. Då ser jag hellre ut som en Michelingubbe - men en varm sådan!

I eftermiddag kom kusin Micke och hans två assistenter Kajsa och Anders. Vi pratade massor och sen åt vi middag när Nicke kom från jobbet. Kul att se ytterligare många framsteg hos Micke, han är en kämpe och hans resa sedan olyckan är otrolig. Det blev en mysig kväll och de körde hem vid halv åtta.

Ny vecka på gång och för mig väntar upplärning av Conteams nya medarbetare A som ska börja på kontoret. Max har gympa i morgon och sen är Nicke ledig på tisdag i stället för på fredag eftersom han ska gå på begravning. Hans moster gick bort alldeles för tidigt i cancer, så han och familjen ska ta avsked. Skolan och fritids har stängt helt den dagen, så vi får trixa lite med Markus som får vara på jobb hos mig några timmar då. Ekorrhjulet snurrar på som vanligt, bara hastigheten som varierar.
Ha en fin söndagkväll!
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Det är ju perfekt att ni har möjlighet att boka Jutan så där med tanke på hur intresserad 3/4 av familjen är av att sparka/cykla och trixa. :-)

    SvaraRadera