tisdag 22 januari 2013

 Vi hade en fortsatt trevlig helg med lite aktiviteter av varje. Jag och Max följde med på fotbollsträningen och hjälpcoachen bar på konerna!


Goa Gantoftagrabbar som tränas av Nicke och Tobbe!



Max busade runt bland redskapen och alla mattorna....


Vi hade en mysig lördagkväll med gott att äta, såg Gladiatorerna (tack och lov att man kan spela in så slipper man all denna reklam i alla program!) och försåg oss med lite lösgodis till en film när grabbarna hade lagt sig.

I söndags jobbade Nicke och jag och grabbarna fixade med lite av varje. Vi körde till Väla och köpte en ny spelkontroll till Playstation som Max använder och sen var vi på Flowerteam. Det behövdes lite nya växter här hemma nu när julstjärnorna och adventsstakarna kastats ut. En glass kan man absolut äta när det är - 10 grader, perfekt att den inte smälter!

På eftermiddagen var det dags att åka till badhuset med Markus klass, de hade vunnit en timmes bad i pris när de sprang Kalvinknatet i våras. Max var hos N och lekte under tiden och jag fick simmat 30 längder under tiden. Kul att träffa lite föräldrar och barn under lite annorlunda former! Blev mycket prat och vattenbus med barnen också.

I går hade Max gympa som vanligt och jag passade på att träna i källaren under tiden. Kändes lite för kallt för att springa, fick ont i luftrören sist jag sprang så jag tog det säkra före det osäkra. Jag kämpar på med "plankan" och det ska bli spännande att se om det ger resultat om några månaders ihärdigt "plankande".

På jobb rullar det på som sjutton, vi har mycket att göra och samtidigt ska A läras upp. Men jag gillar det höga tempot, hellre det än att dagarna blir dryga och långsamma och det blir många goa skratt under dagen. Jag jobbade över lite i dag och när jag kom hem hade Nicke middagen på bordet, skönt med ombytta roller för en gång skull då jag alltid lagar middag eftersom han slutar senare än mig alla dagar han jobbar. Det blev mys med grabbarna, läxläsning och jag hängde upp nya gardiner på grabbarnas rum. Rundade av kvällen med en timme innebandy, lika roligt och svettigt som vanligt.


I dag var vi 9 stycken och då spelar vi 3x3 lag och speltiden är 3 minuter/match. På så vis spelar man 6 minuter och får vila i 3, helt perfekt! Nu blir det till att hoppa i bingen, klockan ringer 6!

1 kommentar:

  1. Plankan KOMMER ge resultat så bara häng i! Stå längre och längre stund ju starkare du blir och variera med sidoplankan.

    Ha en fin dag och helg!

    SvaraRadera