tisdag 1 januari 2013

 Nyårshelg på Lalandia 2012! Vi har haft en fantastisk helg med familjen Lövgren, samt F´s bror med dotter, vi har varit nio personer i en stuga och har haft hur roligt och mysigt som helst. Vi kom dit i söndags vid lunchtid och gick in på centrat för att hämta nycklar och checka in.


Det blev lek i några timmar på Monkey Tonkey land!



 Vi fyllde stugan med massor med god mat, spel, badkläder, raketer, dricka, skratt och mys!



 I går på nyårsafton gick vi till badlandet runt 10 tiden och där badade vi till klockan var 15 ca. Det är så roligt att alla är lika glada för att bada, stora som små. Vi har åkt massor med vattenrutschkanor, de "vanliga" och även wild river och de två nya attraktionerna där man sitter två och två i stora flytdynor och åker, de var Markus favorit i helgen! När vi började få simhud mellan tårna gick vi och köpte glass och barnen fick leka en stund i leklandet innan vi gick till stugan.

Vi piffade till oss och blev nyårsfina....
 ....lagade mat och spelade spel....
 ....hade fint folk till bordet....
 ....skålade många gånger om.....
 ....åt toast skagen till förrätt....
 ....mumsade potatisgratäng, helstekt fläskfilé, sallad, stekt svamp och sparris.....
 .....och kom till himmelriket när vi fick avnjuta G´s kladdkaka med hallon och grädde!
 Vi smällde lite raketer med de små innan de skulle lägga sig och tomteblossen var också spännande!
 Det gäller att hålla för öronen!!
 Fyra goa ungar som har haft så roligt tillsammans!
Det var enormt mycket fyrverkerier att titta på och det skjöts långt in på natten. Vi fortsatte att spela spel när vi kom in och rundade av kvällen vid 1.30. I dag packade vi och städade ur stugan, sen blev det bad några timmar innan vi väldigt nöjda körde hem.

En underbar helg med familjen och fina vänner, jag är så innerligt tacksam för att jag får ha det så här bra. 2012 har varit ännu ett fint år med mina älskade grabbar, det har varit mycket familjetid med allt från Turkietresan, bmxtävlingar, onsdagsmys när vi går till bokussen, fredagsfilm och middagar vid tvn, gympapremiär för Max, innebandyspel för Markus, premiär för Nicke som tränare, min premiär som innebandyspelare, många firande av nära och kära, husvagnsturer och läxläsning. Men året har även innehållit sorg, ofantlig sorg som jag önskar inte existerade.

Jag önskar alla ett fint 2013. Vi har inga konkreta nyårslöften, utan vi fortsätter se vad vi har, njuta av varje dag med barnen och vara närvarande här och nu!

3 kommentarer:

  1. Gott nytt år till er också!

    Men du, den där bilden på efterrätten kan väl inte vara från din sida av bordet, eller? I så fall har du blivit väldigt vuxen väldigt fort eftersom där står vad som ser ut att vara både kaffe och Avec!? Vad hände?? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, min tallrik och min sida! När jag tog bilden var min man snabb att sätta fram detta och redan då visste jag en som skulle vara skarpsynt och förstå ;-)
      Här dricks inget kaffe eller acec inte!

      Radera
  2. Nej mig lurar du inte! Fram med läsken istället! ;-)

    SvaraRadera