lördag 26 januari 2013

 Fredagkväll hade vi spontan tacokväll hos familjen Åkerman! Ibland när vi hörs av och pratar om att boka in en träff, då blir det två månader fram innan det finns en dag som passar båda familjerna. Det är ju alltid lite svårare när det är helgjobb för både Nicke och Helen, det försvinner många dagar. MEN...den här gången bestämde vi i onsdags att vi alla kunde i går! Så vi fick njuta av Martin, Helen och deras tre goa ungar. Otroligt vad man känner att tiden går när O som nu är 14 kliver in och är bra mycket längre än oss vuxna! Tack för en härlig kväll fina ni!

I går när jag satt på jobb ringde Markus mig och grät, han hade klämt sin tumme i ett fönster. Det är så hemskt att sitta på jobb och inte kunna vara där hos honom. När jag hämtad honom såg jag att den tummen var klämd ganska rejält, svullen, blodig och nageln kommer kanske att tappas. Det tog tid i går för honom att somna, det dunkade och gjort ont, men till sist efter en Alvedon somnade han. I dag är den lika "snygg" och gör väldigt ont om han stöter i den, men det dunkar mindre som han sa.

Vi vaknade ganska tidigt i dag och det blev riktigt, mysig lördagsfrukost!
 
 När klockan var 10 fanns vi på plats i Löddeköpinge för att kolla på Stadium Outlet, Markus behövde lite nya tröjor, träningsbyxor och vantar. Det blev dock bara träningsbyxorna där, sen tog vi en sväng inom Center Syd!


Lunch på Max - med goa grabbar!


Markus blev glad över sina nyinköp i dag och visst var det häftiga tröjor?


När vi kom hem var det dags för fotbollsträningen för Markus och Nicke, jag och Max stannade hemma. Vi har bakat kanelbullar och spelat Playstation! När Nicke kom hem drog jag till Maxi för den obligatoriska veckohandlingen, det är lika skönt varje gång det är gjort.

Jag har tränat på crosstrainern och gjort plankan, Nicke tog en löprunda runt byn. Nu ska vi sätta oss och äta räk- och kräftstjärtar i baguetter - hela familjens favoriter - och se Gladiatorerna.

En dag då vi har hunnit med massor och som så många gånger tidigare är det säkert att jag får höra "gud vad ni gör mycket" eller "hur hinner ni med allt" eller....ja....Men jag förstår inte hur man INTE hinner med mycket när man är ledig. Vi mös i två timmar här hemma i morse, åt frukost, läste tidningen, såg på tv och mornade oss sakteliga. Sen körde vi runt lite och fixade, klockan var ju bara 13 när vi kom hem! En bulldeg gör man på 15 minuter sen klarar ju den sig själv och det tar mig MAX 15 minuter att baka ut den. Så bakning är inget "projekt" för mig, det gör jag lite vid sidan om när jag är hemma. Träningen tog 30 minuter för oss båda, det kan INGEN säga att man inte har tid med. Så ja - vi hinner mycket och jag vet inte vad vi skulle göra annars? Läsa tidningen? Titta på tv? Peta oss i naveln? Surfa vid datorn? Vi hinner det med..... ;-)

1 kommentar:

  1. Aj då, här fick jag förklaringen till Markus onda tumme som du skrev om i mailet härom dagen. Stackarn, det gör verkligen jätteont att klämma sig så illa. :-(

    För MIG är bakning ett projekt (åtminstone mentalt ;-)) eftersom det är bland det tråkigaste jag vet. Men övning ger färdighet och skulle jag baka oftare (gud förbjude ;-)) så hade jag kanske också tyckt att det var lika smidigt som du.

    Vad gäller träningsbiten så finns det precis som du skriver alltid tid till en stunds träning - DET kan jag skriva under på, om någon! ;-)

    Kram!





    SvaraRadera