lördag 16 februari 2013

 I backspegeln har vi en vecka som har inneburit vabb för Max hela veckan, Nicke har varit hemma och jag har jobbat. Max började hosta förra helgen, sen drog den igång med buller och brak några dagar med lite feber. Nu är det inte så mycket hosta kvar, men han är ganska förkyld. Vi får hoppas att helgen gör sitt och att han är redo för dagmamma och kompisar igen på måndag!

Många dagar hemma och tiden ska gå, då är spel med storebror roligt!


Max har tillbringat många timmar i soffan och då är det ju bra om man byter ställning ibland! Han älskar att spela Playstation och det underlättar lite att ha något att göra när man ska vara hemma hela dagarna.

 Sömnen har det blivit lite si så och så där med pga hostan, jag och Nicke har turats om att ta "nattpassen". Högt med kuddar så kan man somna precis som man la sig.....
 En snögubbe har det byggts i veckan, lite frisk luft blir man inte sämre av!
I går hade vi besök av H och tjejerna, blev tacos, prat och soffmys med Gladiatorerna på tv. Vi somnade inte så sent för lördagmorgon innebär innebandy kl 9 för Nicke och Markus. Jag ska nu fixa ett lass pannkakor, sen beger jag mig till Sophie och tillbringar lördagen med henne. Nicke och grabbarna ska fixa lite och sen är det fotbollsträning kl 14.

Framåt kvällen ska vi till Ella och Gabriel, där blir det kalas för både svärfar som fyllt år i veckan och Gabbi som fyller 7 på måndag. Sen är det ju Melodifesival och det hör ju till att sitta där och analysera bidragen=)

I morgon jobbar Nicke och jag får köra Markus till innebandymatcher då han ska spela med laget som är ett år äldre. Ha en fortsatt fin helg mina vänner!

1 kommentar:

  1. Ville somnar också ofta så som Max gör med händerna lite lojt bakom huvudet så där. Det ser så coolt ut. :-)

    Det gläder mig verkligen att du var hos Sophie med familj ett par timmar igår. Det behövde de - och säkert du också. ♥

    Ha en fin kommande vecka, kram!

    SvaraRadera