söndag 24 februari 2013

Sportlovsveckan har rullat på och i onsdags var Markus med moster Malin och kusinerna Ellen och Albin och bowlade. Är det någonstans Markus älskar att vara så är det just hos kusinerna, så det var verkligen uppskattat med en heldag där. Tusen tack fina Malin för allt ni ordnade och skjuts både dit och hem!

I torsdags följde Markus också med mig in till jobb på morgonen vid 9 och sen satt han och pysslade med sin dator. "Nej mamma, jag tänker inte ställa upp på bild"


Vid lunchtid körde jag och Markus och hämtade Gabriel på hans fritids och sen mötte vi upp Ella i stan. De gick på bio och såg "Röjar Ralf", fick köpa godis och ha lite sportlovsmys. Filmen var bra enligt grabbarna så de var verkligen nöjda!


När jag slutat jobba hämtade jag upp Markus, Gabriel och Max och sen körde vi hem och höll fredagsmys. Markus och Gabriel satt vid datorerna och fixade med program där, knappt man själv hänger med.....


I går var det innebandyträning som vanligt för Nicke och Markus och jag gav mig på storstädning av barnens rum. Det är så skönt att göra det riktigt grundligt då och då, dra fram sängar, vädra överkast och kuddar i Markus nederdel i våningssängen som används som soffa, sortera, kasta.....

Nicke och Markus körde till Svalöv för att titta på Gabriel som spelade fotbollscup, jag och Max stannade hemma under tiden. På vägen hem stannade Nicke och Markus till i Billeberga och satte ljus hos Tristan. Känns fortfarande så innerligt overkligt och sorgligt, går inte att greppa än att han inte finns hos sin mamma och pappa. Varje dag kramar jag grabbarna och tänker på hur lycklig jag är som har dem hos mig.

Vi begav oss till stan vid 16 tiden så att Markus och Max kunde vara med på Gabriels barnkalas och det var full rulle med disco, korv med bröd, dansstopp och "hela havet stormar". Tack Ella för att grabbarna fick komma på ännu ett kalas!

Resten av kvällen tillbringade vi i soffan med lösgodis och Melodifestivalen, snacka om att Robin som vanligt gjorde oss tillfredsställda! Hoppas verkligen att han går vidare från andra chansen nästa helg.

I dag var hela familjen vakna vid 8 och vi bara slappade i mjukisbrallor, åt lång frukost, Max såg på tv och Markus hamnade vid sin dator. Jag bakade ett foccaciabröd och två chokladkakor till vår lunchsammankomst vi skulle ha i dag, dukade och fixade lite i lugn och ro. Tog sen på mig varmt och gick en rask promenad runt byn, kände att jag måste få röra på mig lite i alla fall. Min sträckning (muskelbristning?) gör fortfarande riktigt ont och någon annan träning är ju inte att tänka på - tyvärr.
Det är väl bara vila från hårdträning som gäller, men promenader kan väl inte skada?


Klockan 13 var det äntligen dags för vår träff med fina "gamla" vänner till familjen. Det var mamma, Malin, Janne och Stefan med sina döttrar Hanna och Sandra. Vi hade "knytis" och det blev en himmelsk buffé med pastasallad, kyckling, bröd, ostar, kex, vindruvor, tairäkor, salami, oliver, jordgubbar.....


 Jag får skämmas över kvalitén på bilderna, men de här finingarna fastnade i alla fall!
 Max har mest legat på soffan hela dagen, skönt med slöa söndagar. Men man kan ju busa till det lite med en kudde på huvudet!

Ny vecka framför oss och den bjuder på måndagsgympa för Max, innebandyförbud för mig på tisdag, optikerbesök på Väla på onsdag och sen rullar det väl på till ny helg med nya trevligheter! Vi längtar riktigt mycket efter vårvärmen nu så att vi kan vara ute mer. Nu är det ett mellanläge då det är för lite snö för att åka pulka och bygga i snön, det är för kallt och blåsigt att tex gå till lekplatsen (vem kan gräva i frusen sand?) och cykla/åka kick är knappast lätt det heller. Välkommen våren, vi längtar efter dig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar