måndag 4 februari 2013

 I lördags efter innebandyträningen för grabbarna så körde vi till Maxi. När det var klart så körde Nicke och Markus till fotbollsträningen och jag begav mig ut en runda med Max i vagnen. Han är ju för stor för vagn nu, men det gick ju inte att cykla eftersom det var så halt och han orkar inte gå så långt. Men med en bulle i handen och varma kläder så kom vi ut i solen en runda, men det bet bra i kinderna ändå!

Familjen Johansson kom för en mysig kväll, jag slarvade dock med kameran men någon bild blev det! Lilla Melvin påminner oss om hur tiden går, jösses vad han växer och pratar nu - goa killen!

 Oscar och Markus höll ihop hela kvällen!
 Vi åt gott, pratade massor, de små killarna lekte mycket och de stora pysslade med dator och innebandy! Givetvis såg vi Melodfestivalen och tyckte massor som man alltid gör.....Det hör ju till och vi kunde väl konstatera att av allt det dåliga var det de två minst dåliga som gick vidare...eller nåt...Tusent tack fina ni för en rolig kväll!

I går jobbade Nicke, men sovmorgon är inget för mina grabbar även om de har varit uppe länge kvällen innan. Så klockan 7 var vi vakna och tog en lugn förmiddag hemma. Max skrev alfabetet efter mina bokstäver och visst syns det att han kan! (Det går ju att trycka på bilderna för att få dem större)
 Strax efter 11 körde vi till Ängelholm och det var innebandymatcher i Knatteligan. Max fick behålla jackan på ett tag då hallen var riktigt kall. Men en baguette senare så var han i full gång och lekte med kompisarna!
 Markus laddade upp med en baguette i väntan på resten av laget!
 Eftersom Nicke inte kunde vara med så hjälpte jag och en mamma till med att "coacha" och hålla koll på det svarta laget (Gantofta ställer alltid upp med två lag) så kunde Kim ta det andra laget. Min långa kille syns ;-)
 Det blev en mysig söndagkväll med god middag när Nicke kom hem och så tittade vi på inspelat Gladiatorerna. Bra avslutning på en fin helg!

Måste bara dela med mig av mitt köksfönster som jag älskar just nu! Lila gardiner och underbara orkideer som också går i lila. Love it!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Om jag minns rätt så är det Scooter. Det är en Emmaljunga i alla fall=)

      Radera
  2. Vet du, jag har ALDRIG haft en Orkidé i hela mitt liv! Har fått för mig att det inte är någon Nina-blomma så att jag skulle lyckas ta dö på den dyra (med blomstermått mätt) raringen direkt... Men dina var verkligen fina!

    Ha en härlig helg ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, enklare blommor får man leta efter! De kräver i princip inget vatten, jag gör tex ALDRIG vattenbad för krukorna som man "ska". Jag köper dem på Ica Maxi och då ligger de på pris från 69-119! Helt ok och de brukar blomma i månader. Så prova vettja!

      Radera