onsdag 27 februari 2013

I dag var det full rulle på jobb som vanligt, jag och A kämpar på inne på kontoret och det går superbra med upplärningen och det blir många goa skratt under dagarna. Jobbet blir inte roligare än vad man gör det och jag gillar det höga tempot vi har. Julia kör truck som ett proffs nu och det känns som vi har en bra harmoni på jobb. På måndag börjar ytterligare en kille och det ska bli kul att utöka styrkan!

Jag hämtade grabbarna efter jobb och så körde vi direkt till Väla. Jag skulle till Optikern och även Markus behövde göra en liten koll eftersom han har börjat blinka mycket när han anstränger ögonen. Han är lite, lite översynt men det var ingen fara enligt Optikern, han ska bara tänka på att hålla böcker, dator och tex telefon (vid spel) längre från sig så blir han inte så trött i ögonen.

Max var trött men jag tänkte att det berodde nog på att han vaknade så tidigt i morse. Vi gick och köpte jeans och tröja till Markus och sen mötte vi upp Nicke för att äta tillsammans.


När vi satt och åt såg vi hur hängig Max var, ögonen var glansiga och han kändes varm. När vi kom hem så la han sig i soffan och hade 38.9 i temp. Det tog inte fem minuter sen sov han gott!
Jag gav mig på ett litet crosstrainerpass i källaren, lätt motstånd och inte för fort. Vill testa lite och se hur det känns i muskeln som jag skadade i tisdags. Det gör mest ont när jag lyfter benet framåt/uppåt högt eller böjer mig framåt då den muskeln töjs ut, men det gjorde inte ondare vid träning så jag får fortsätta lite lugnt med promenader och crosstrainer utan för tungt motstånd.

Max vaknade till efter någon timmes sömn och hade då 39.5 i temp så han ligger nu vaken på soffan och ser på tv. Nicke får vabba torsdag och fredag innan helgen och jag hoppas verkligen att Max inte blir lika hostig och dålig som förra rundan. Nu är det femte gången Max är sjuk sen slutet av december och jag hoppas verkligen att det blir en kort runda för honom. Nu vill vi ha vår, värme och bacillfritt!

1 kommentar:

  1. Stackars lille Max som åkt på ännu en smäll. Hoppas den blir kortvarig - extremt kortvarig, typ över redan idag eller på sin höjd imorgon, om jag får vara egoistisk! #villjusågärnaträffaspåsöndag#

    Vi stämmer av läget under dagen och morgondagen.

    Stor kram!

    SvaraRadera