tisdag 19 februari 2013

Skönt med vardag då alla är friska, vi jobbar och barnen får leka med sina kompisar. Nu är det sportlov så Markus är på fritids och Max är hos Ingrid som vanligt. Vi har inte tagit ledigt något nu detta lovet, känns bättre att spara semesterdagar till våren och sommaren då vädret är bättre och man inte behöver sitta inne. Att åka på olika aktiviteter runt om i stan är för mig inte tänkbart, galet med folk och supertrångt överallt på ställen som Busfabriken, badhus och Tropikariet tex.

Vi har pysslat med pärlor två kvällar i rad nu och det kräver sin fingerfärdighet....


Max har gjort blå Smiley och rosa hjärta, Markus gjorde en Smiley och en clown!


I kväll var det dags för innenbandyträning som vanligt och det var roliga 50 minuter innan det small till i "gluteus maximus".....eller nåt.....Jag trampade på ett klubblad och då sticker benet väldigt snabbt i väg, det blir som att kasa på is! Fick gå av direkt och kunde inte spela mer. Nu hoppas jag att det inte är så allvarligt, men det gör väldigt ont i musklens baksida och även mot insidan låret (vred nog mig samtidigt).



I morgon ska Markus åka med fritids och spela curling, det blir första gången han får prova på det. Ska bli spännande att höra vad han tyckte om det! Sen ska han hålla lite sportlovs ledigt torsdag och fredag. Han följer med mig till jobbet kl 9 och på torsdag kommer Malin och hämtar honom så ska han få bowla med moster och Albin! På fredag följer han också med mig in så ska jag köra honom till in till bion runt lunchtid så ska han och Gabbi gå på bio. Mysigt med lite extra när man har lov!

Nu ska jag ta min ömma häck och hoppa i säng, ska bli spännande att se vad morgondagen har att erbjuda a la musklevärk!

4 kommentarer:

  1. En sträckning i Gluteus Maximus är inte kul, gör förbaskat ont... hoppas att det inte känns för illa i dag!

    Kram & ha en härlig vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan väl säga att det är värre i dag än i går...Men det blir ju ofta sämre innan det kan bli bättre :-)

      Radera
  2. Hur känns det i gumpen idag?? Blev du impad nu förresten?? Eller ni kanske inte säger gumpen i Hbg? Jag lärde mig i alla fall att det var ett skånskt uttryck av en studiekompis från Malmö när jag pluggade i Växjö. :-)

    Kul att få testa Curling, det skulle jag också vilja göra!

    Snart ses vi - jippi!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Gumpen gör ont=( Men det går ju att ta, det tråkiga är ju att inte kunna träna!

    Hurra, snart dags för dejt!

    SvaraRadera