lördag 11 maj 2013

 I dag har dagen tillbringats i Mölle där "Kullamannen" skulle springas av Lilian (som kommit ner med ett gäng kompisar från Stockholm) och Nicke. Vi mötte upp Lilian och resten av gänget på campingen där de har hyrt stuga över helgen.


Startplatsen ligger mitt inne i skogen och löparna släpps i väg vid olika tider, beroende på vilken banlängd man valt och om det var herrar eller damer.
 Nicke och Lilian gjorde sig redo för start!
 Nicke och Dan gav sig båda på 1,3 mils loppet!
 När alla hade kommit i väg i sina lopp gick vi ner till målgången för att heja på dem sista biten. Lilian var den första som kom och klarade sina 6 km galant!
 Markus och Lilian myser lite!
 Man kunde se från ganska långt håll när de började komma in mot målgången (går att trycka på alla bilder så de blir större).
 Nicke kom i mål efter 1 timme och 17 minuter, med ett stort leende på läpparna. Vilken kick!
 Gick en del vatten....

 Max synade skrubbsår och dynga....


 Alla som sprang i mål fick en keps och den tog Max hand om.
 För att förstå hur tuff terräng det är i det här loppet, har jag fått låna några bilder som Lilian tog.
 Det går inte ens att springa överallt, backarna är för branta!
 Men på toppen har man en fin utsikt!
 När alla kommit i mål begav vi oss till campingen en stund och där kunde grabbarna leka och vi kunde prata en stund med Lilian och gänget. Jag är full av beundran, alla som har sprungit det loppet i dag är verkligen superduktiga. Det är det tuffaste jag sett och det går inte ens att förstå hur de som sprang drygt FYRA mil här orkade det! Jag får väl börja träna redan nu så kanske jag också kan klara 6 km nästa år....

Lite campinglek!
Innan vi satte oss i bilen för att köra hem så byta jag om till mina löparkläder och så släppte Nicke av mig 4 km hemifrån och jag kunde jogga hem. Känns riktigt mesigt med den lilla rundan om man jämför vad så många andra klarade av i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar