onsdag 15 maj 2013

För fyra veckor sedan bestämde jag mig för att hugga tag i mitt "magproblem" ordentligt. Jag har alltid varit aktiv, promenerat, joggat, spelat innebandy och gjort situps. Om vågen har visat 59 eller 63 så har magen stått rakt ut. Jag har gjort test som visar att jag har en stor magdelning (musklerna som ska sitta mitt fram sitter för långt ut på sidorna efter graviditeterna, med andra ord är där inga muskler som håller in magen som den ska) och ja....operation har känts som enda utvägen (dock skulle jag nog aldrig utsätta mig för det!).

Jag köpte Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor" och tänkte att jag kan ju prova trots att jag knappast kvalar in för nybliven mamma. Efter fyra veckor har jag uppnått det här resultatet:




Jag har gått tappat 1,4 kg och 5 cm! Helt galet att det gick att göra något den här j*kla magen som jag aldrig trivts med. För mig har kilona faktiskt ingen betydelse då vågen inte skriker "kliv av" när jag ställer mig på den, men dessa centimetrar är guld värda! Ingen strikt diet utan sunt förnuft på mat- och sötsaksintaget, många powerwalks med små jogginginslag (min skada känns tyvärr fortfarande) och tre magpass i veckan. Kan verkligen rekommendera Olgas bok om man som jag har "tråkig" mage och tror att man måste fortsätta ha den resten av livet. Jag vet inte hur återställd min mage kan bli, det får tiden utvisa, men det var ju inte helt hopplöst som jag trodde.

Nu lägger jag i nästa växel och när denna veckan är slut går jag in i nästa period med lite fler träningspass enligt Olgas schema!
Keep winning.
Över dig själv.
Över vad andra säger.
Över rädslan att misslyckas

4 kommentarer:

  1. Woooooooow....bra jobbat!! Jäklar vad impad jag blev!
    Hm...vad ska vi göra åt min mage då?
    Inget godis med till mig på fredag!!!!!
    Längtar efter dig!
    Love you!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du som är så fin som du är redan <3 Har minsann inte sett någon putmage där inte!
      Ses på fredag, love You!

      Radera
  2. Läste inlägget igen nu när jag satt vid datorn så att jag kunde se bilderna lite bättre och kan kommentera där man ska kommentera. Helt otroligt vad som hänt på FYRA veckor!! Tänk om du fått Olgas bok i handen för några år sedan, då hade du inte behövt mått dåligt över din mage så länge. MEN, bättre sent än aldrig! :-)

    Önskar dig och de dina en fin fredag och helg. Ska du träffa Sophie idag? Ge henne en stor, stor kram från Småland också i så fall. ♥

    KRAM fina vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Nu kom ju hennes bok ut nyligen, så det var väl denna jag skulle vänta på ;-)

      Tänk att jag tränat magen fel så många år, situps är ju det sämsta man kan göra. Det är bara att fortsätta med hennes program och se hur långt det kan ta mig =)

      Jag ska krama om Billebergas finaste från dig <3

      Radera