måndag 27 maj 2013

 Helgen som gick började med fredagsmys a la tacos och "Sune i Grekland". Filmen var uppskattad av hela familjen, kanske hade jag dock väntat mig några fler skratt, men den var helt klart godkänd!

I lördags hade Markus fotbollsmatch klockan 10 och vi var på plats för att heja på och sälja kaffe, saft och kakor. När matchen var slut körde vi direkt till Ängelholm där Nicke skulle springa Änglamilen. Vi mötte upp Christian, en av chaufförerna som ofta är på jobb, och de började ladda inför milen som skulle springas. Vi hann med massor med lek också!



 Dags för start!!
 Och DÄR svischade Nicke förbi.....
 41 minuter och 53 sekunder senare kom Nicke på upploppet!
 Det var ett tufft lopp enligt de som sprang, jobbigare än förväntat. All eloge till alla som tog sig runt och Christian som sprang sitt första lopp kom in under timmen!

Innan vi körde hem byta jag om till träningskläder så kunde jag hoppa av en bit hemifrån och gå raskt hem. Det var ganska varmt och poolen lockade, så grabbarna var i en sväng innan grillen startades.
 I går körde vi till Väla och Ikea för att fixa sommarskor och tvättmaskin. Lustig blandning på inköp och jag hade gärna sluppit den dyra biten....men efter att ha tvätta på jobb i två veckor var det bara att bita i det sura äpplet och köpa en ny maskin. Nu får vi se vad vi får ut på hemförsäkringen, maskinen var bara TVÅ år! Skoinköp var lite roligare och när vi kom hem såg det så läckert ut med färgerna bland nya och gamla skor på hallgolvet!
Max lekte med bästa kompisen Noah hela eftermiddagen och Markus var ute med sina kompisar. Vi bestämde med Filippa och Fredrik att vi kunde bjuda på kvällsmat när de ändå skulle hämta Noah, så det blev en mysig avslutning på helgen.

I veckan är det uppladdning inför helgens EM tävling i bmx, nu är det nära och det är två förväntansfulla åkare i det här huset. Jag kommer nog ha hjärtat i halsgropen hela helgen, men det kommer bli så otroligt roligt och spännande!

1 kommentar:

  1. Alltså jag VILL HA Nickes speed! Helt galet så fort han springer!!

    Det ska bli så mysigt/spännande/roligt att möte upp er på tävlingen i helgen. Den småländska fancluben kommer för första gången vara på plats och heja på sina skånska favoriter! :-)

    KRAM

    SvaraRadera