fredag 10 maj 2013

 Vilken sommarkänsla veckan har bjudit på! Shorts i skolan...

.....glass på lekplatsen....
 och powerwalks varje kväll! Vi var i skogen i måndags, Max i vagn så vi kan gå fort, men givetvis stopp för att kasta sten i ån.
 Minns ni gamla hederliga twist?!
 I går jobbade Nicke, men jag var ledig med grabbarna. Regnet öste ner hela förmiddagen men lagom till kl 13 då kalaset började, som Markus skulle på nere på stranden, så kom solen och det var riktigt fint. Men när det var 30 minuter kvar på kalaset kom regnet och Markus kom hem som en dränkt katt. Men lika glad för det!
 Jag och Max roade oss med detta!

I dag har vi däremot jobbat och vi fick lösa det med grabbarna med barnvakt/fritids då skolan och dagmamma Ingrid hade stängt. Nickes mamma kom och passade grabbarna i morse och sen vid lunchtid gick Markus till fritids och Max åkte till bästa kompisen Noah. Max fick äta på Mc Donalds och sen var de i Hembygdsparken, tusen tack fina familjen L för allt ni fixade i dag, ni är guld värda!
Markus gick hem någon timme innan jag slutade jobba, det är så skönt att han fixar det själv nu.

Träning då? Jo då, det går riktigt bra och jag är inne på fjärde veckan med Olga Rönnbergs magprogram och det både syns och känns att det ger resultat=) Jag tar powerwalks nästan alla dagar i veckan och magträningen följer jag helt enligt schemat. Nästa vecka ska jag mäta vad en månads träning har gett för resultat! Min muskelskada känns fortfarande, dock inte lika intensivt som tidigare. Men när jag har gått mina rundor så bränner det i muskeln, men det är ju bara tid och ännu mer tid som kan läka.

I morgon ska Nicke springa "Kullamannen" och hela familjen ska med och stötta och heja! Lilian har kommit ner från Stockholm och ska också springa, så det blir många kramar med Stockholms finaste. Vi packar lite matsäck och gör en heldag av utflykten, ska bli supermysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar