tisdag 30 juli 2013

 Då var jag i gång på jobb igen och nu blir det fulla dagar eftersom Anette har semester. Vid min sida har jag systerdotter Ellen som sommarjobbar och det går superfint att jobba tillsammans. Utanför mitt fönster såg det ut så här i går, en skicklig chaufför backade in sin enorma last mellan min bil och ett staket. Är ungefär en halv meter till min bil och ännu mindre på andra sidan!


Visst är semestern slut för denna gången, men sommaren är ju långt ifrån det. Det gäller att njuta och det gör vi verkligen med våra kvällsdopp. Vi kör ner till bryggan på Råå och badar och de senaste dagarna har det varit härliga vågor.

 Ibland blir det glass efter badet.....

 
Ï går bestämde vi oss för att sova i tält eftersom grabbarna har velat göra det så länge. Det är Julias tremanna som vi satt upp i trädgården och så bar vi ut våra sovsäckar och liggunderlag.


Jag, Max och Markus gick ut och la oss med ficklampan och läste böcker innan det var dags att sova.



 Det är verkligen något speciellt att sova i tält, alla barn gillar det och mysfaktorn är stor. Jag räknade med att vakna i ottan när det blev ljust och fåglarna är inte precis tystlåtna så här års. Mycket mys, lite sömn, så kan jag väl sammanfatta natten i sovsäck med min två älskade ungar (som sov gott hela natten båda två....)

Markus ville inte vara på fritids denna veckan så eftersom det bara rörde sig om tis-tors (Nicke är ledig måndag och fredag) så har vi trixat och tagit lite hjälp. Nickes mamma kommer ut vid halv åtta när Nicke kör hemifrån och i dag körde de Markus till jobb vid 11 tiden. Efter lunchen körde pappa/morfar honom till Ella och Gabriel så han kunde leka där några timmar, lagom till jag stängde kontoret och hämtade honom på vägen.

 När vi kom hem så öste det ner och då sprang grabbarna ut och "badade" på sitt vis!
Solen kom tillbaka lika snabbt som den försvann och efter maten begav vi oss till skogen. Jag och Nicke gick/joggade och Max fick sitta i vagnen medans Markus cyklade. När vi kom hem tog Markus och Nicke en runda på sina inlines och jag fick sällskap av Max när jag körde mitt magpass i källaren.

Träningen har inte varit lika intensiv under semestern, men det har blivit powerwalks och några magpass. Lite märkligt att jag har tränat mindre när jag har mer ledig tid, men med gäster, resor och aktiviteter så har det inte blivit lika mycket, men det känns absolut helt ok. Måttbandet åkte fram och jag kunde konstatera att det "bara" blivit 1 cm på fel håll. Det tråkiga är att muskelskadan inte ger sig och nu har jag även fått lite ont i höfterna, måste verkligen komma i väg göra test för att få fram rätt löpskor. Är lite mycket Alfons Åberg bara.....ska bara......

1 kommentar:

  1. Det är ju det jag har sagt hela tiden - det funkar inte att någon annan köper löparskor åt en (om inte det är exakt samma modell man tidigare haft som man vet passar ens fot förstås). De måste provas ut efter den egna foten för även om storleken är rätt så är det så mycket annat som spelar in och avgör vilken modell man ska ha; fotisättning, krav på stötdämpning osv. Masa dig nu iväg och få dem utprovade innan du får än mer ont! *spänner blicken i dig*

    Ses på söndag! :-)

    SvaraRadera