söndag 23 september 2012

 I fredags var det dags för utgång med innebandylaget, Gantoftas (+ Julia;-) goaste tjejer skulle till Harry! Vi tog tåget in och sen var det bara att gå rakt över gatan till Harrys där vi hade en superkul kväll.

Helena, Julia, Anna, Karin, Anna och jag satt vid ett bord!
Jessica, Eva, Cecilia, Maria och Jessica vid bordet bredvid.

 Det blev Harrys burgare till nästan hela gänget - gud så gott!!
 Vissa valde dessert och jag var inte sen att sno till mig en sked från syrrans=)
 När vi hade ätit upp trängde vi ihop oss runt ett bord och fortsatte prata och skratta någon timme till det var dags att ta tåget hem igen. Tusen tack alla ni härliga!

I går var det dags för Markus att spela match hemma och jag hade tagit på mig att fixa försäljningen denna lördagen. Så med kaffe, saft, hembakade kanelsnäckor och chokladbollar stod jag och Max på plats! Max var supertaggad och tyckte folk skulle köpa HELA tiden...
 Nicke fick givetvis hosta upp stålarna!
 Markus spelade superbra och trots att regnet öste ner de första 10 minuterna, så kämpade hela laget på och matchen slutade 3-3.
 På eftermiddagen mötte Filippa och Noah upp oss på lekplatsen så fick bästa kompisarna leka av sig lite. Max har saknat Noah nu när han har varit hemma pga av sin förkylning denna veckan. Men nu fick de leka och busa, medans jag och Filippa hann prata i kapp lite.
 I går kväll var det dags att åka till Mickes inflyttningsfest och givetvis måste en ungkarl ha snabbmakaroner och öl hemma........
 Lite finpresent hade vi också med så klart när vi kom till Klippan och vi blev bjudna på en underbar buffe med plockmat!
 Fina Micke och Christina, syskon och mina underbara kusiner!
 Det är fantastiskt att Micke nu har flyttat hemifrån, resan sen olyckan för fyra år sedan har varit lång, men den går i rätt riktning och han är kämpe i allas ögon.
 En del inflyttningspresenter var väl så där lagom uppskattade;-) Står bla på handduken att "Det är DIN tur att diska".....
 Men humöret är på topp hos denna spexare=)
 Fina faster Kerstin och jag! Japp, vi är väldigt lika.....
 Markus och Max fick hjälp av Simon med Playstation!
Tack för en fin fest med god mat, massor med gott att dricka och härlig sällskap. Vi kommer snart igen och hälsar på!

I dag jobbar Nicke och för mig och grabbarna blir det hemmamys. Max är fortfaranade snorig och Markus förkylning har också satt fart nu. Men om ingen är sämre, har feber eller är för trött så får det bli skola och dagmamma i morgon. Svårt att hålla förkylda barn hemma länge, det kan ju hålla på i veckor och det fungerar ju inte för någon att vara hemma så länge. Ha en fin söndag!

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig kväll ni fick på Harrys! Det är ju välkänt att det är viktigt för lagsammanhållningen att man träffas utanför planen emellanåt också och gör något annat än att bara puckla på varandra. ;-)

    Som sagt var, jag hade gladeligen köpt kaffe av den där lilla charmören om jag hade varit i närheten igår. :-)

    Härliga foton från inflyttningsfesten hos din kusin också! Han är verkligen en otrolig kämpe och jag är så glad för allas er skull att det har gått så bra för honom sedan den otäcka olyckan.

    Hoppas grabbarna inte blir sämre i sina förkylningar.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera