måndag 3 september 2012

Gympapremiär!

 I dag var det äntligen premiär för Max gympa, som han har längtat! Redo, kom igen nu mamma så går vi!!





Det var en rolig timme för barnen och Max hängde med på allt som skulle göras. Det är bra att Max får vara med i en större grupp med många barn och lyssna på en "fröken", han är ju van vid betydligt mindre gäng hos dagmamman. Jag blev riktigt glad när vi snabbt såg att han är inte alls blyg eller rädd för att vara med, det är full rulle som gäller. Han tyckte dock att musiken var lite hög;-)

När vi kom hem blev det middag kvickt och lätt eftersom Nicke skulle upp till skolan kl 18 för "bymöte". Gantofta kämpar ju för att få en större gymnastikhall eftersom den vi har på skolan är så liten. Med fotbolls-, gymnastik- och innebandyförening i byn så är det vår tur att få en satsning från kommunen. Det är även tänkt som ett allaktivitetshus, med enkel cafeteria och plats för ungdomar och barn att vara på fritiden, många äldre i byn har träffar av olika slag så behovet ÄR stort.

Jag tog en löprunda i kvällssolen, tyvärr med ömmande benhinnor, men det var ändå skönt att få röra på mig. När jag kom in så tog Nicke en runda, här jobbar vi i skift;-)

3 kommentarer:

  1. Ta nu tag i och kom iväg till en sjukgymnast med dina benhinnor! Och få tag i en som kan det här med idrottsskador, annars får du besöka idrottsskademottagnkngen hos "mina" sjukgymnaster! *kram* / Therese

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare, kan ju vara att du har fel skor. Pronation och sådant som jag själv fick reda på att jag minsann ska ha... :-)

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att kommunen gör en storsatsning på Gantofta framöver!

    SvaraRadera