söndag 15 september 2013


 I går skulle Markus spelat match på förmiddagen men den blev inställd så vi körde och tittade på Folkrace i stället. Håkan skulle köra och det är alltid roligt att se, grabbarna tycker att starten är mest spännande! På banan var även hela Nickes familj, föräldrar, systrar och grabbarnas kusiner. Alla är lika glada för att titta på folkrace!

Max, Victor, Gabriel och Markus!

 Max kröp upp en stund till Nicke och kramades, såg så mysigt ut. Han är verkligen en gosig kille som vill mysa ofta. (Var lite snabb med kameran så kvalitén blev kanske inte den bästa, men stunden fångades=)
 Efter två timmar på banan körde vi hem så att Nicke skulle hinna köra till Ängelholm och springa "Lergöksloppet". Min otroligt vältrande make (där ligger man i lä....)!
 Jag och grabbarna stannade hemma för att fixa inför kvällen och det hade blivit lite drygt för dem att åka dit och vänta under tiden, men det kändes dock lite konstigt att vi inte var där. Vi gör alltid allt tillsammans vi fyra och så fort vi inte är tillsammans känns det lite märkligt. Markus sa plötsligt här hemma "var är pappa?" och jag sa "men han är ju och springer i Ängelholm". Så kommer det lika fort från Markus "men varför är inte vi med?" Det bekräftar det vi också känner, familjen Johansson gillar bäst att vara tillsammans i alla lägen. Tycker det är en fin känsla.

Nicke sprang 10,2 km på tiden 40,33 och kom därmed på en NIONDE plats av nästan 300 löpare! Jag är riktigt stolt över honom och gläds så med honom då han tränat sig till en fantastisk form. Grattis till ett bra lopp hjärtat.

Vid halv fem tiden kom Jonas, Johanna och Ava och vi intog uterummet och åt tacos. Våra fina vänner väntar sitt andra barn om knappt två veckor och Ava ska få bli stolt storasyster.


 Max och Ava är precis lika gamla och det är så härligt att se hur de leker tillsammans när vi träffas. Det kan gå lång tid mellan gångerna men de hittar varandra lika lätt varje gång.

 Min allra finaste Johanna, vi väntar med spänning på att få träffa er lilla bebis!

I dag har Nicke jobbat och jag tog en lugn förmiddag hemma med grabbarna. Vi har städat lite och packat inför Markus lägerskola i morgon. Efter lunch körde vi till badhuset för Max simskola och under tiden badade Markus och kompisen Sebastian. Familj L var också där så Noah och Max hade roligt tillsammans sina 40 minuter som simskolan pågår och under tiden simmade jag och Fredrik. Lilla Sam får snällt hålla sig på kanten med Filippa ett tag till.

När vi hade badat en stund efter simskolan också så var barnen redo att åka hem och fortsätta leka. Det blev fika på gårdagens äppelpaj, det tar på krafterna att bada länge!
 Max och Noah pysslade med Messi.......
 ....även buren skulle städas!

En fin helg som vi avslutade med middag tillsammans när Nicke kom hem och sen har Markus haft Instagram lektioner med sin mamma och pappa. Han kom plötsligt och hade installerat det i sin telefon (jag har haft det ett tag men är inte så aktiv där) och så fixade han så att Nicke också fick det.
Det är riktigt roligt när man plötsligt får en aha upplevelse, inser återigen hur stor han börjar bli! Var tog min lilla Tossi vägen? Nu har jag en 1,50 lång kille som snart har växt om sin mamma och han lär mig både det ena och det andra. Var tid har sin charm och jag är lyckligt lottad som får vara med vid varje tillfälle mina barn kommer och ger mig ännu en aha upplevelse!

1 kommentar:

  1. Nicke är helt makalös i löparspåret! Verkligen snabb!

    Här är det tvärtom - frun i huset är mer vältränad än mannen. ;-)

    Ja du, barnen växer och lär sig - och oss! - nya saker hela tiden. Tycker det är fantastiskt att se hur de formas till så fina, kloka, duktiga människor.

    Kram!




    SvaraRadera