söndag 1 september 2013

Vårt ekorrhjul, nej menar ju hamsterhjul, snurrar på och det är skönt med en vardag som rullar på. Veckan började med besök av Micke och hans assistent Kajsa, vi åt middag och gick sen till Markus fotbollsträning och satte oss i kvällssolen med fika och tittade på träningen.

Det har blivit träning av olika slag för oss, vi har blandat fotboll-, bmx-, och hemträning på löpband i källaren så alla har fått sitt. Nu krockar Markus innebandy och bmx ett tag, men snart är bmx säsongen slut och han kan träna fotboll och innebandy utan att det krockar med bmxen. Vi kan ju lätt konstatera att Markus brinner mest för fotbollen och lyckan är ju enorm när vi nu i Gantofta får egen konstgräsplan, DET är lyx i en liten by som vår. På skolan håller de på att lägga gräset och Markus hittade en överbliven bit - som givetvis kan användas här hemma på bästa sätt.......


I torsdags körde jag till Sophie och vi hade en fin kväll tillsammans. Timmarna gick så fort, jag kom vid 17 tiden och körde inte hem förrän kl var över 23. Mycket prat i många timmar, många känslor som delas, tankar som ska benas ut och tårar som rullar, även några skratt och leenden mitt i allt det svarta. Snart ett år sedan olyckan och det känns så nära ändå, tiden rullar på men har ändå stannat.
Min älskade Sophie kämpar på och jag är lyckligt lottad som har henne som vän.

Helgen har varit fylld med familjetid och mys. I går körde jag och Max till Ica Maxi och storhandlade, han är min lilla hjälpreda med allting just nu. Han ska vara med och fixa, laga mat, städa och göra allt jag gör, en mysig tid (som inte varar till han är 9 vet jag av erfarenhet).

Max köpte lego för sina egna pengar och satt med stor koncentration och byggde när vi kom hem!

Klockan 14 var det avspark i Landskrona!

Det är helt otroligt så roligt det är att följa laget från i princip noll till ett spelande lag som hela tiden utvecklas. De började spela matcher i våras och då var förluster med tvåsiffrigt, men de två senaste matcherna har det bara varit några få mål som avgjort. Denna matchen var en nagelbitare som kunde slutat med stor vinst, bara Markus hade fyra skott i ribban och det var bara marginalerna som inte var på deras sida.
De förlorade med 4-1 men Markus var så glad ändå, han fick ju göra lagets mål. En spännande match och vi alla föräldrar gläds så åt deras utveckling, det är riktigt roligt att se matcherna och deras glädje.

Vid 17 tiden i går kom Micke, Louise, Oscar och Melvin till oss. Vi grillade och satt i uterummet hela kvällen medans barnen hade roligt tillsammans. Märks att barnen är stora när man kan sitta en hel kväll och prata utan en massa spring. Tack för att ni kom!

I dag har Nicke jobbat och jag fick börja dagen med hjärtat i halsgropen. Markus sa att Messi inte var i buren och vi fick börja leta genom hela huset! Den lilla rackaren hade rymt och långt om länge hittade jag honom bakom soffan. Han gillar äventyr!
I eftermiddag var det simskola för Max och då passade jag och Markus på att simma. Sen har vi spelat lite spel, ätit middag och haft en skön söndag eftermiddag. I morgon är det ny vecka och den är verkligen fulltecknad. Markus har fotbollsträning, det är bmx träning, Max gympa börjar, match och kick off med Markus klass. Sen rundar vi av veckan med årets sista bmx tävling i helgen på hemmaplan i Ängelholm.
 

1 kommentar:

  1. De är små utbrytarkungar de där hamstrarna! Sessan rymde också en gång precis i början. Då återfanns hon under Ms sängbord. :-)

    Härligt att Markus nätade! Kan tro att han (och ni) var stolt(a)!

    KRAM

    SvaraRadera