tisdag 10 september 2013

 I går var det rivstart på veckan med fotbollsträning för Markus och gympa för Max. Min tanke var att ta min runda ute under tiden Max gympade, men det öste ner så det fick bli löpbandet i källaren i stället. Nicke och Max skydde inte hällregn så de fixade löprunda och fotbollsträning (var för sig) utan minsta knussel!

I dag hämtade jag upp grabbarna direkt efter jobb och körde till Mirja på "Självfallet på Råå". Det var hög tid att klippa båda, sommarruffset behövde tuktas! En långhårig Max....


......som för första gången klipptes på salong! Dagmamma Ingrid har klippt honom tidigare, så det här var spännande!


 Nyklippt och glad kunde han njuta av massagen i stolen under tiden storebrorsan klippte sig!


 Markus odlar ju lång lugg, så han klipptes mest vid öronen och där bak. Mina fina grabbar!!

Nu blir det lite fix med mejl inför fredagens lagfest med fotbollen, jag och Petra håller i detta och ordnar så det blir mat och annat gott, samt match mellan föräldrar och barn. Sen ska det ordnas med kaffeförsäljning vid lördagens match och samordna inför det. Hej å hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar