onsdag 7 mars 2012

Ljuva vardag!

Jag har sagt det förr men det tål att upprepas: jag älskar vår vardag! Alla är friska, vi går upp tillsammans och äter frukost, grabbarna har sina aktiviteter som de älskar, vi jobbar, kvällsmys, träning och soffmys framför tvn. Vardagarna är ganska lika och jag älskar det. När man har haft sjukstuga, kräk, vabb och rutiner som bryts så är hela familjen glada när det är som vanligt igen.

Markus har varit hemma måndag och tisdag eftersom han kräkte både lördag och söndag. Stackars killen har verkligen haft en rejäl magrunda men han är superduktig och klagar inte. Nicke har vabbat med honom och de har fixat lite här hemma. Dag två hemma är ju tråkigast när Markus tyckte att han var frisk nog för skolan men pga smittorisken fick han vara hemma. Så det var en väldigt glad kille som gick till skolan i morse!

Jag gick lika glatt till innebandyträningen i går, helt lycklig att jag kunde vara med igen eftersom jag missade förra veckan. Hostan har inte gett med sig helt, men den är ju långvarig och Nicke höll på i fem veckor. Men jag är absolut bättre och så länge det inte gör ont i luftrören/bröstet och jag inte har svårt med andning så tänker jag träna lite nu. Det var galet roligt i går med och timmen går alldeles för fort!

I dag var vi på bokbussen och fyllde på förrådet lite. Jag har läst ut min Liza Marklund bok och den här kom med mig hem som nästa läsprojekt:



Ingen tung lektyr förmodligen men det är roligt att variera tycker jag och jag läser allra helst självbiografier. Får återkomma med recension!

Nicke körde till fotbollsträningen och jag gick ner i källaren och tränade på crosstrainern, samt körde lite mag- och styrkeövningar. Nu är det jag, soffan, tvn och fjärkontrollen!

1 kommentar:

  1. Ja det är inte för inte som det finns ett ordspråk som lyder; "Den friske har många önskningar - den sjuke endast en". Det syftar ju egentligen mer på de som är långtidssjuka/svårt sjuka, men det stämmer ju även när man får vanliga övergående sjukdomar som magsjuka, influensa etc. Man inser fort att vardagen är guld värd!

    Den boken har jag läst men det var så länge sen så jag kommer inte riktigt ihåg vad jag tyckte om den.

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera