fredag 2 mars 2012

Vilken (sjuk) vecka!

Trots denna veckan i backspegeln så ska jag inte klaga, för vi är verkligen inte sjuka ofta i familjen Johansson. Jag började veckan med min feber, hosta och förkylning, förmodligen säsongens influensa? Jag hostar en del fortfarande och är ganska täppt, men jag har jobbat i går och i dag.

Natten till i dag var lite annorlunda....Klockan 1 i natt så hör jag Max (som ligger intill mig i vår säng) som börjar att "ulka" och så känner jag att han kräker på mig! Som en blixt från klar himmel, en unge som inte visade några som helst tecken i går på att vara dålig, kräkte ner hela sängen och där låg jag....Det var bara att gå upp, duscha både mig och Max, bädda rent och sen sätta oss i soffan. Där satt vi och tittade på tv, tog emot lite mer kräk (tack och lov inte så mycket kvar efter första gången) och bara väntade ut det som skulle upp. Vi vågade inte lägga oss förrän klockan var 4 och då var jag helt slut. Men klockan 6 ringde väckarklockan och det vara bara att köra till jobbet.

Nicke har vabbat med Max i dag och han inte visat några mer tecken på att vara sjuk. När jag kom hem från jobb åt han köttbullar och makaroner och sen har vi varit ute och lekt en bra stund i det superfina vädret!


Det blev en liten fika på trappan också!


Det är märkligt hur snabbt barn kan bli sjuka/friska, men vi är så klart glada att det inte har blivit mer av det. Nu håller vi tummarna för att vi andra har klarat oss.


Här inne har vi sen suttit en stund med de stora pärlorna och lagt plattor.


Vi skulle haft Mats och Milli här i kväll, men nu är det andra gången som vi får boka om. Förra dejten var det Milli som blev sjuk och nu var det Max. Kan vi lyckas få till en träff tredje gången gillt?


Våren är i Skåne och mina barn har en förkärlek till att plocka blommor. Jag talar om att blommor står ju bäst utomhus men det har likväl hamnat en liten bukett (?) blommor i Markus utvalda vas....


Nicke har kört till tippen två vändor i dag med massa grenar och han har en vända kvar att köra i morgon. Vi bestämde oss för att ta bort mer "skog" i trädgården för att få mer gräsmatta och se vilken skillnad det blev!




Jag tror vi får 10 kvm extra nu när buskarna och sandlådan försvinner. Sen ska vi så gräs och sätta några tujor längst bak så får vi hel häck där sen. Lite pyssel när man har hus=)


I kväll blir det tacos och soffan, jag lovar att familjen lär sova gott riktigt tidigt i dag eftersom vi var vakna mellan 1-4 i natt. I morgon hoppas jag att hela familjen är frisk och ingen har fått bacillerna som Max bjöd på;-)

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att Max inte smittat er andra. Ha en fortsatt bra kväll o helg! Kram!

    SvaraRadera