lördag 17 mars 2012

Veckan i backspegeln...

....ser att jag slarvat och inte bloggat sen i måndags! Jösses vad veckan har rullat på och den har varit som de flesta andra veckorna med jobb, mys med grabbarna, träning i olika varianter för Markus, mig och Nicke och annat som fyller ut våra vardagar=)
När jag hämtade Max i torsdags så lekte han och bästa kompisen Noah och det såg så mysigt ut där de satt i vårsolen!
I går var Nicke ledig (han jobbar söndag) så när jag kom från jobbet var de på lekplatsen. Markus och Nicke spelade kula för fullt och DET är minsann ett säkert vårtecken.
Vad Max gjorde vet jag inte riktigt?! Men skitiga barn är glada barn!
I veckan var Nicke på Maxi och köpte nya uterumsmöbler och i går kom de in!
Fredagkvällen tillbringade vi Jonstorp hos Louise, Micke, Oscar och Melvin. Det var galet länge sedan vi träffades men nu hann vi prata i kapp och mumsa pizza. En riktigt trevlig kväll och det är så roligt att se hur grabbarna har växt, särskilt lille Melvin som är minstingen.
I dag har Markus varit på innebandy i förmiddags men Nicke kunde inte träna grabbarna eftersom han hade fotbollsmatch själv. När kusin Gabbi hade kommit så åt vi lunch och sen körde jag och grabbarna till Rydebäck för att titta på matchen. Kul att se Nicke vara i gång igen med fotbollen, det har ju blivit en hel del matcher jag har stått och tittat på genom åren=)
När vi kom hem så tog jag på mig löparkläderna och stack ut på en runda. Det blev skogen först och där är det backe upp och backe ner, så jag var ganska trött i benen när jag kom ut på vägen igen, men med mycket vilja så blev det 6 km och det är nytt rekord!
Efter en aktiv dag så smakade det gott med grillat, ljuvligt att den säsongen är i gång igen! Markus och Gabbi spelade lite Wii innan han sen skulle hem.
Julia lär Max bygga korthus, eller var det tvärtom?!
Nu ska snart grabbarna i säng och vi ska se Breaking Dawn!! Som jag har längtat......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar