torsdag 12 april 2012

Cykelkoden knäckt!

I går kväll fick jag Max till att vilja testa på att cykla utan stödhjul. Han har inte visat så stort intresse för cykel innan, han har haft sin "springcykel". Men han blev taggad, fick själv skruva av stödhjulen och sen var det fullt ös! Otroligt att det går så fort för grabbarna att lära sig cykla!

Markus lärde sig cykla två veckor innan han fyllde tre år och Max var lite senare än brorsan men är ändå bara 3 1/2 år. Det måste vara pappas gener;-)

I dag har jag varit ute hela förmiddagen och besiktigat. Helt underbart väder och då är det extra skönt, men i tisdags var det ösregn å andra sidan, så man får ta båda delarna. Många containerdörrar att öppna, så det blir bra styrketräning dessutom!

Efter jobb så var hela familjen ute, svårt att gå in när det är så fint väder. Markus har lekt med kompisar och Max har - just det, cyklat!
I dag kom mina nya löparskor, nu kommer jag nog att flyga fram! Ska bli roligt att testa dem, dock inte i dag eftersom jag sprang i går och måste vara försiktig med benhinnorna.
Nicke har tränat fotboll i kväll och jag och grabbarna cyklade dit en sväng och kom sen in strax efter kl 19. Det är så skönt att kunna vara ute med grabbarna, heja våren och ljusa kvällar!
Måste visa presenten jag fick av Markus i går. Han har gjort ett smyckeskrin till mig - av tändstickor!
Kvällen har jag rundat av med lite träning på crosstrainern, nu väntar soffan och Plus på tv!

1 kommentar:

  1. Så duktig Max är! Era grabbar har verkligen cyklandet i blodet!

    Vilket fint smyckesskrin Markus hade gjort. Såna presenter blir man så glad av. :-)

    Snygga skor! 5 km på 25 min verkar rimligt med såna coola pjucks på fötterna! ;-)

    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera