torsdag 19 april 2012

Kräk-vecka!

Denna veckan blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det är ju inte alltid man får som man vill. Hade jag fått bestämma har vi haft maginfluensa så det räcker för ett år eftersom både Markus och Max åkte på vars en rejäl omgång för några månader sedan.

Natten till onsdag så vaknade Max vid 2 tiden för att gå och kissa, sen klockan 3 så kom kräket - rakt ut i vår säng....Suck...here we go again! Jag och Max satt sen uppe i soffan (väl inklädd med lakan) och tog emot kräkomgång efter kräkomgång. Stackars liten som kräkte 9 gånger!! Men han var så tapper, talade om när det var dags och så höll jag fram påsen, inte en gång han klagade. Vi satt där och såg på tecknat på tvn till 7 på morgonen=(



När Nicke och Markus hade lämnat huset så la jag och Max oss i sängen för att försöka sova lite. Först verkade det inte som om Max kunde somna, men jag blev ordentligt förvånad när vi sen vaknade tre timmar senare. Skönt att vi fick några timmars sömn, natten hade ju knappast bjudit på några.

Under dagen igår var han sen ganska pigg, men han ville inte äta något alls. På kvällen fick han lite feber och somnade gott på soffan. Min älskade, lilla påg!

Natten till i dag och hela dagen har varit kräkfri, nu hoppas jag verkligen inte att det blir några bakslag för hans del och att vi andra klarar oss från skiten. Markus är livrädd för att han ska bli smittad, han vill absolut inte missa seriepremiären på lördag då han ska spela sin första fotbollsmatch! Han spelar i P8/P9 och det är alla P9orna som får spela matcherna och sen fyller de upp med P8 spelare. Gissa om lyckan var total när han blev uttagen till den första matchen som är mot HIF! Så Markus håller andan här hemma och springer fort när lillebror har kräkts;-)

Fredag i morgon igen, galet, men helt underbart!

1 kommentar:

  1. Ja det var en riktig omgång Max åkte på - att kräka 9 ggr på en natt är ingen lek. :-(

    Hoppas ni andra får vara friska så att Markus kan genomföra sin efterlängtade premiärmatch.

    Ha en fin helg, kram!

    SvaraRadera