måndag 23 april 2012

Kräk vs grabbarna 2-0

Jahapp, var ska man börja? Det verkar som om magsjukan har hittat till Fältgatan ordentligt i år!
Vi som trodde att vi var klara i och med att Max kräkte natten till onsdag och sen en gång i torsdags och då borde hans dos vara klar!

I lördags kväll kräkte Max vid 23 tiden ca och en timme senare var det Markus tur...=( Dock blev det "bara" en gång för Max och två gånger för Markus och det är lite i dessa sammanhangen. Natten blir ju alltid lite si och så för man är på helspänn, räcker någon av dem vänder sig i sängen så är man framme med påsen!

I går fick Markus lite feber också, men Max var pigg igen. De har ätit lite sämre (så klart) men i dag har det varit full rulle igen. Markus ska få gå till skolan i morgon men Max får stanna hemma en dag till. I morgon ska en läkare ringa upp mig, för jag vill få ventilera lite och höra vad hon säger, nu har Max mage strular i över två veckor.

Men trots kräkavslutning på helgen så var den för övrigt riktigt bra. Markus spelade fotbollsmatch i lördags, sin första seriematch och den var mot HIF. Markus fick gjort ett mål och han var väldigt stolt (men jag och Nicke var nog stoltast i alla fall;-) Matchen slutade med förlust, men det gjorde inte så mycket, alla grabbarna var glada i alla fall. Jag fick sprungit 9 km i regnet som kom lagom när jag begett mig ut, men sen sprack det upp igen och vi fick en solig eftermiddag och passade på att grilla på kvällen!

I dag har Nicke varit hemma med grabbarna och Max får som sagt stanna hemma en dag till. Lite tur i oturen är att Nicke är schemaledig i dag och i morgon, det underlättar lite i vabbträsket. Om alla är friska i morgon ska vi bege oss till Polisen för att ordna pass åt mig, Markus och Max. Turkietresan närmar sig=)

Dagens träning blev crosstrainern och magövningar, vågar inte ut och springa än på några dagar av rädsla att få för ont i knä och benhinnor. Vill inte sabba något nu när Springtime är så nära. Nicke har varit ute 1,6 mil på inlines och det är bara att gratulera honom till -6 kg på vågen nu!

1 kommentar:

  1. Hugaligen, jag vet alltför väl hur såna nätter är... Som sagt, man ligger på helspänn och minsta lilla ljud så tror man det är dags igen. Hoppas verkligen ni har kräkt färdigt för ett bra tag framöver nu!

    Grymt jobbat med dina 9 km!! Själv kom jag 1 km i lördags innan jag klappade ihop. Också grymt. Fast på ett annat sätt... :-(

    Grattis Nicke till -6 kg!!! Ni kan konsten att tappa kilon ni! :-)

    Stor kram från ett Smauland (om än tillfälligt och som tur är väldigt bildligt talat) under isen...

    SvaraRadera