söndag 1 april 2012

Party, innebandy & fjädrar!

Ännu en härlig helg ligger bakom oss och det är en ganska sliten, men nöjd familj på Fältgatan. I fredags var Markus på party hos en kompis och charmkillen var så här snygg!
I går var det äntligen dags för innebandyturneringen som Markus har längtat till i många veckor. Klockan 8 var vi på plats för att bygga planer och fixa kiosken. Nicke och Kim tränar P8 och de var uppdelade i två lag, svart och rosa. Riktigt snygga matchkläder som klubben har ordnat!
Jag och ett gäng tjejer från byn fixade kiosken som innebar sätta fram bord, bre bullar, koka kaffe och korv.

Första matchen och min fina tolva tekar, vilket resulterade i mål direkt!
Full fart!
Lite taktikprat.
Det spelades på två planer samtidigt, både tjej- och killag!
Mina älskade grabbar!
Här är lag rosa!
Vi kom hem strax efter 15 då allt var undanplockat och fixat klart i hallen. Det blev en kort vila och efter dusch så begav vi oss till svärmor Inger för att fira hennes 65-års dag! Som vanligt fick vi massa gott att äta och det var mysigt att sitta och prata lite.
I dag har Nicke jobbat och jag har varit hemma med grabbarna. Jag och Markus satt i morse och löste ett korsord på barnsidan i tidningen, mysigt med lite Markustid. Sen fixade han med sina kulor och så här perfekt kan man också ha dem!
Jag och Max körde till Maxi och storhandlade och då var Markus hos Oscar och lekte en stund. Skönt att ha handlat allt för veckan och påsken, nu slipper jag den stressen i veckan. Behöver vi något sen så kan man alltid komplettera från Ica butiken här i byn. Vi har påskpimpat ute också!
Vi fick besök av Julia och Albin i eftermiddag och det åktes friskt i vändzonen!
Vi gick även till skolan för lite fotboll....
....och lite gungning!
När vi kom in så klädde grabbarna påskriset! Nej, påskgrisen heter det om du frågar Max=)
Ny vecka och det innebär endast tre arbetsdagar för mig. Markus och Max ska vara på fritids/dagmamma mån-ons sen håller vi påsklov i fem dagar!

1 kommentar:

  1. Så roligt att innebandyturneringen blev så lyckad på alla sätt! Tyckte de hade jättefina lagdräkter. Det är sällan man ser killag bära rosa. :-)

    Förstår att ni är lite slitna efter er intensiva helg.

    Sov gott och ha en fin kommande kortvecka!
    KRAM

    SvaraRadera