onsdag 4 april 2012

Påsk som i -fest, -bak, -pyssel och -present!

I dag var det dags för påskfest hos dagmamma Ingrid. Barnen som ville fick klä ut sig och Max ville vara cowboy. Visst har vi världens finaste cowboy i Gantofta!
De hade bakat påskharar....
....och gjort påskkycklingar!
Jag har jobbat ute i förmiddags och besiktigat containers med pappa. Härligt väder och det är kul att lära sig mer och mer där ute. Markus har varit på fritids och sen lekt hemma hos en kompis, men nu går vi på påsklov dock och är lediga fem dagar tillsammans!
Grabbarna har fått vars en påskpåse av morfar och Lena - lycka!
I påsen fanns ett speciellt ägg.....
....som man la i vatten.....
....så blev det en handduk!!
Markus var ute och åkte inlines till klockan var över 20, härligt med ljusa vårkvällar! För min del blev det crosstrainern och magövningar i kväll. Tyvärr är min axel inte bra än, känns som det är något muskelfäste som bråkar med mig=(
Nu - inspelat Greys!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin cowboy ni hade på besök härom dagen! Och det där ägget som blev en handduk var ju fiffigt värre. Max min på sista fotot är ju för härlig! :-)

    Ha en fin påsk och så hoppas jag din axel slutar bråka med dig snart - du lyfter väl inte fel på jobb nu igen??? *spänner blicken i dig*

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  2. Jag försöker verkligen att tänka på hur jag lyfter pärmarna på jobb. Dock kommer jag på mig själv ofta att jag ändå använder vänster till alla tunga lyft för att ha höger hand ledig. Tunga matkassen hamnar i vänster för att kunna låsa upp med höger, lyfter en tung kruka i fönsterkarmen för att dammtorka under med höger....

    Är man högerhänt så är det vänstran som får jobba mest och tvärtom har jag märkt...

    SvaraRadera