söndag 10 juni 2012

Fotboll hela dagen låååång!

 Någon som missat att det är EM i fotboll? I detta huset lär inte många matcher missas, intresset är enormt stort hos i alla fall 2/4 av familjen. Jag är väldig imponerad av Markus som kan hur många spelarnamn som helst, vet i vilka lag de spelar i "till vardags" och när han tom vet vem som är tillsammans med Shakira så höjde jag lite extra på ögonbrynen! Jag tycker absolut det är roligt också och har sett lika många matcher som grabbarna hittills, men jag kan ögna lite i datorn under tiden eller gå och småpyssla med lite av varje medan tvn är på.

I går hade Nicke fotbollsturnering med jobbet och givetvis var vi där och tittade. Markus hade med sig kompisen Emma och de spelade fotboll för fullt under tiden också, men en liten paus för mellanmål hanns med!

Max hade en skön stil på filten.....

 Nickes föräldrar, Ella, Gabbi och Camilla kom också dit lite senare. Ica bjöd alla på hamburgare och det mumsade de i sig glatt!
 Ella hade köpt riktigt roliga såpbubblor till grabbarna! Det är ett långsmalt rör som ger enorma bubblor!
 Riktigt roligt hade dem med dessa!


 Ella och Gabriel följde med oss hem och medan alla barnen lekte här hemma tog jag och Ella en löprunda tillsammans. Det var faktiskt första gången jag sprang med sällskap, jag gillar annars att springa själv med min musik i öronen, men det var trevligt att vara två, fast att vi båda hade musiken i öronen. Vi rundade av kvällen med grillat och - just det, fotboll!

I dag har Nicke jobbat och jag har fixat och trixat med grabbarna. Markus hade samling 8.45 för att spela match i Häljarp. Matchen började bra och det stod 2-1 i halvlek till det andra laget, men sen var det trötta Gantoftakillar som förlorade med 6-1. Markus var lika glad för det, han hade gjort Gantoftas mål och var riktigt stolt över det!

Direkt när matchen var slut fick jag köra i ilfart till Helsingborg med Markus och en kompis, för de var bjudna på bowlingkalas 11.30. Jag hade lite ärenden som jag och Max kunde fixa under tiden de var där, så det blev en sväng till Väla. Riktigt mysigt att få egentid med Max och vi köpte ett par nya skor till honom på Stadium, var en sväng på Apoteket och sen blev det lunch på Mc Donalds. Jag kan rekommendera kycklingwrap om ni inte har testat den!

Max är väldigt förkyld (har varit?) och hostan är ganska hemsk än. Men de senaste dagarna har han kliat sig i ögonen väldigt mycket och han nyser ofta. Snoret är inte "förkylt" längre tycker jag och efter matchen ute i dag så han ut så här=(

Nog är han väl allergisk om han ser ut så här? På Apoteket sa hon, när jag sa att jag inte tror det är ögoninflammation eftersom han inte är gul i ögonen, att det brukar inte klia så i ögonen vid infl, bara göra ont! Så vi köpte ögondroppar och Max var kanonduktig när jag skulle droppa dem i ögonen på honom. I kväll har han sett bättre ut, så förmodligen har väl dropparna hjälpt. Jag måste ringa VC och prata med dem om att dra igång en allergiutredning på honom, det är ju detta nu och sen har det varit prickarna tidigare.

Dagens motion för mig blev 30 minuter på crosstrainern i kväll och under tiden jag stod på den tränade Nicke styrketräning. Perfekt att ha hemmagym!

I dag vill jag ge en blomma till den mest väluppfostrade bloggläsaren som finns! Alla som bloggar själva vet hur kul det är med kommentarer på bloggen och det är alltid bloggarna som lämnar kommentarerna. Jag får en hel del kommentarer på FB av några läsare, men det är alldeles för många som aldrig lämnar någon feedback alls och det är ganska oartigt. Jag ser hur många det är som läser här och det är ganska högt antal, men ack så få som ger en liten kommentar tillbaka. Om ni uppskattar bloggen så är en kommentar ett tecken på det. Får se om jag låser bloggen kanske och så får de som vill läsa be om lösenord, då har jag lite mer koll på vilka som är här och får ta del av mitt liv. Så Nina, den här är till dig!!

Snart är det tack och god natt för i dag, sov gott alla ni fina!

9 kommentarer:

  1. Hej
    Har aldrig kommenterat förut men tyckte det var dags nu. Vet inte hur jag hittade dig men tror det var via Lilian.
    Angående Max. Det är klart och tydligen allergi. Jag såg likadan ut när jag var liten och var ute vid denna perioden och hela sommaren. Så du gör rätt i att ringa och starta en allergiutredning.

    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag läser din blogg ofta, Emilia, just so you know!
    Tråkigt med Maxen, hoppas att ni får klarhet om allergi!
    Marcus har fått Max förkylning här, hemsk hosta!

    SvaraRadera
  3. Hej Emilia!
    Nu har jag varit här och läst i kapp om allt trevligt som ni hittar på och jag håller med, Max ser mer allergisk ut än att det är ögoninf, så allergiutredning är nog inte fel!
    Ha en skön vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för en trevlig blogg. Kan berätta att som din yngsta son håller på har jag själv haft och det visade sig vara allergiskt så sök hjälp och testa honom så att han blir bra.

    SvaraRadera
  5. Tack alla ni för kommentarerna! Jag har precis ring VC och väntar på att bli uppringd, han måste få en allergiutredning.

    SvaraRadera
  6. Hej, blomman är ju inte till mig ;-) men jag brukar försöka att kommentera varje gång jag är inne och läser en blogg...och jag vet precis vad du menar. Man ser att många har besökt ens blogg men knappt någon som har lämnat ett litet avtryck.
    Jag hittade hit via Elisabeths blogg och har tittat runt lite och upptäckte att vi är ju föräldrar till barn i samma klass :-)
    Ha en bra måndag och hoppas allt blir bra med allergiutredningen.

    Linda

    SvaraRadera
  7. Åh man tackar!!! Blomman var hur fin som helst - du har koll på mina favoriter du! ;-)

    Jag har aldrig förstått det här med att det går bra att kommentera på fb men inte direkt på bloggen!? När man ändå är här så är det ju hur enkelt som helst att skicka iväg en liten hälsning. Det betyder ju SÅ mycket för den som skriver och faktiskt delar med sig av sitt liv att någon visar lite uppskattning och någon gång delar med sig tillbaka!

    Max ser VERKLIGEN allergisk ut, stackars liten! :-(

    Tack igen för blomman - KRAM!

    SvaraRadera
  8. Stackars liten vilka ögon, verkar klart vara allergi!
    Längtar till lördag, puss o kram, mamma

    SvaraRadera