torsdag 21 juni 2012

Öland!

I söndags styrde vi färden till Öland och det var förväntansfulla grabbar som hoppade in i bilen. Vid Växjö blev det första stoppet för lite fika och bensträckare. Finns så otroligt många fina platser att stanna vid.
 Väl framme på Böda Sand och installerade på vår plats. Grillat - givetvis!

 Böda Sand är verkligen en toppen camping, kan varmt rekommendera den. Den har fin skog, otroligt vacker sandstrand och ett litet "city" med affär, restaurang, bageri och små butiker. Givetvis finns det minigolf och uthyrning av cykelbilar.

 Till Markus stora lycka fanns det en bmx bana i skogen och skatepark!
 Hoppkuddar ÄR kul!
 Lekplatsen roar alla!
 Jag har aldrig sett en så fin strand, den är fantastisk!
 Första kvällen blev det strandmys med grabbarna...
 ....hur härligt som helst att vara framme!
 Alla grabbarna badade, det finns inga badkrukor i vår familj=)
 Lekplatsen gick inte av för hackor!
 Vi fick givetvis leta upp "fina gatan" som de visat på tv i "Böda camping"
 På paradgatan fanns det gott om blommor, ljuslyktor och flaggor.....



 I tisdags körde vi till Ölands norra udde för att gå upp i Långe Erik!








 Sandstenarna var kul att slå i sönder=)
 Lite bilcykel fick vi givetvis prova!
 Det blev mycket sol & bad!


 I går lämnade vi campingen runt 10 och körde till Borgholm. Där strosade vi runt lite och jag köpte en väska och lite småsaker till uterummet.

 Det har varit en kanonfin minisemester med barnen. Visst finns det stunder då grabbarna bråkar, myggen är envisa och det är trångt i husvagnen, men det hör till och jag är så innerligt lycklig för min fina familj!

I dag har vi varit hemma och Markus har haft två kompisar här. De har badat i princip hela dagen och jag har legat ganska mycket i solen . Nicke fixade storhandlingen på Maxi (tack älskling!) och sen har jag grejat lite inför i morgon.
 Vi grillade i kväll och sen blev det en motionsrunda i skogen. Vi gick, sprang och turades om att ta vagnen, blev en mysig tur!
 Vi bor fantastiskt vackert.....
 ....och det är fantastiskt mycket gräspollen nu......
 Solbrända, glada, nyduschade och kvällströtta!
Nu ska vi se Tom Cruise i "Ghost protocol" och äta lite lösgodis tror jag. Är det semester så är det=)

2 kommentarer:

  1. Ett litet tips (som jag av en slump upptäckte i dag) är att om man klickar på en bild, så får man upp alla i det inlägget som ett bildspel!

    SvaraRadera
  2. Det gläder mig att ni hade goa dagar på Öland och av alla foton på allt ni har gjort att döma känns det som att ni skulle ha varit där mycket längre tid än ni faktiskt var. :-)

    SvaraRadera