tisdag 12 juni 2012

Skolavslutning 2012

Vi  vaknade till strålande solsken i dag, visserligen supertrötta eftersom Max hostande och snörvlande stör oss på nätterna, men dålig nattsömn kan knappast förstöra en skolavslutningsdag! Jag körde Max till Ingrid så att han kunde vara där under tiden, sen gick vi upp till skolan där avslutningsprogrammet skulle vara utomhus. Alla klasserna, från förskoleklass till niorna är där samtidigt och alla har sånger att framför, så det tar sin lilla tid. Detta visste sen förra året och därför var det bra att Max kunde leka med kompisarna under tiden, han blir så rastlös av att bara sitta/stå stilla.

Det är superfint ordnat vid det huset där Markus har sitt klassrum och fritids, lite upphöjt där och sen sitter alla eleverna på stolar på basketplanen framför och alla anhöriga står bredvid. Flaggor, björkris, blommor, ballonger och text på gräset!

Markus klass satte sig näst, längst fram!

 Min fina, fina Markus!


Markus klass sjöng sången om årets månader!

Ingrid var ute på en morgonpromenad med de barnen som hade kommit på morgonen så att de fick höra Markus klass sjunga och få lite avslutning de också=) Sen gick de vidare till lekplatsen och åt frukost ute i morgonsolen! Världens mest fantastiska dagmamma med goa ungar!

Markus är längst i klassen och hamnar därför alltid längst bak. En liten skymt fick jag i alla fall!

Vi stod ute 1 1/2 timme och sen gick vi till klassrummet. Fröken delade ut lite papper om sommarläsning och gav alla eleverna vars en sommarlovskram! (Biblioteken i kommunen uppmuntrar barnen att läsa fem böcker under sommaren, skriva ner vad de handlar om och sen när de lämnar in det så får de en egen bok)

Markus och underbara Anette!

När allt var klar så gick vi hem och åt vars en frukostbulle i solen på verandan. När vi precis var klara med frukosten så kom Posten och med sig hade tjejen en stor låda. I denna låda fanns Markus ryggsäck som vi glömde på Kastrup och allt var kvar i den!! Underbart att den är hemma igen.

Jag körde till jobbet och sen har Nicke och grabbarna varit lediga tillsammans. När jag kom hem så mumsade vi på pastasallad innan det var dags för både Markus och Nicke att träna fotboll. Jag och Max har varit ute och rensat ogräs och sopat på framsidan, sen när Markus kom hem så blev det massor med fotboll- och bandyspel i vändzonen. Båda grabbarna är helt tokiga i detta, vi kan stå och passa hur länge som helst, de tröttnar inte.

Nu kallar sängen, i morgon bitti ska jag köra till sjukhuset för Max provtagning. Håll gärna en tumme eller två för att detta kommer att gå bra.

6 kommentarer:

  1. Så underbart med skolavslutnig!
    Testerna på Max kommer säkert gå jättebra. Kommer ihåg när jag va liten o skulle göra det. Min syster hade lurat i mej att dom tog o stack en med en massa sprutor så jag va ju livrädd! Lycka till!
    Malin tinebo

    SvaraRadera
  2. Kan säga att jag längtar lite tills Oscars första skolavslutning det är något visst med just skolavslutning! Hoppas att det går bra på sjukhuset med Max idag de är super duper duktiga där och kan verkligen ta barnen :) Vi har ju varit där några gånger.. ;). Vi hörs under dagen. Stor Kram Louise

    SvaraRadera
  3. Malin - hoppas du har fått ge igen lite på din syster genom åren;-)

    Louise - han som skötte provtagningen var kanonhärlig! Gick som en dans=)

    SvaraRadera
  4. Visst var skolavslutningen fin :) (du har visst med min tjolanta på en bild ;)) Vi hade verkligen tur med vädret. Jag har stått där i ösregn och även i stekhett solsken, igår var det alldeles lagom :)
    /Linda

    SvaraRadera
  5. Visst var det en härlig dag! Vi tog fika i båten, Sebbe badade (doppade sig) och det lev till och med en runda in i Norra Hamnen för en glasspaus. Underbart! /Anette B

    SvaraRadera
  6. Visst är det fint ordnat av Gantofta skola! Skolavslutning är något speciellt och när vädret dessutom är fint så blir det en höjdare!

    SvaraRadera