onsdag 6 juni 2012

Solig nationaldag!

 I dag fick vi sovmorgon och gick upp lite senare än vanligt. När jag kom upp för trappan och tittade ut i trädgården så såg vi den svenska flaggan, upphissad i grannens trädgård. Solen sken och det var verkligen vackert! Jag älskar vår flagga, den är verkligen fin. Något speciellt nationaldags firande hade vi inte planer på, mer än att njuta hemma tillsammans av en ledig dag.
Vi tänkte att vi kan kanske locka fram sommarvärmen om vi sätter upp poolen. Vi har haft pool i ganska många säsonger nu, så det går lite på rutin att sätta upp den. Max och jag högg tag i jobbet!

Man kan leka i en tom pool också!

 Sen ska det visst vara lite vatten också....
 Det ser verkligen inbjudande ut - men graderna visade 15....Nu väntar vi på sol som ska värma upp den lite.

 Vi grillade kyckling och åt middag i uterummet och DET är sommarkänsla. Sen körde Nicke och Markus till Råå och tittade på fotboll, jag och Max gav oss ut på en lång powerwalk i kvällssolen. När vi kom fram till de stora gräsplanerna fanns det massor med maskroser med "frön" och detta var hur kul som helst om man frågar Max=)
 Han var helt fascinerad och vi stod där en lång stund och blåste.....


......och nös! Min allergi når nu sin topp i juni och jag snorar, snörvlar, kliar mig i ögonen och nyser konstant. Max är genomförkyld så det går åt en del näsdukar nu!

I morgon är det jobb som vanligt och på kvällen ska jag på Helsingborgs Hamns fest. På fredag har vi en student i släkten och Sarah ska firas. Lika roligt varje år man har någon student man får vara med och fira!

1 kommentar:

  1. Ja nu får det snart blir varmt nog för poolbad och andra former av bad, nu har vi väntat länge nog!

    Hoppas hamnfesten var trevlig och att din allergi inte bråkar alltför mycket med dig idag.

    KRAM och ha en härlig fredag!

    SvaraRadera