torsdag 11 oktober 2012

Dagarna har rullat på och snart är det helg igen. Vi har haft en fin vecka, men allt blir en konstig blandning av vår fina vardag och plötsligt slår det en hårt igen att våra fina vänner har förlorat sin son. Livet är alldeles för orättvist och jag känner mig så maktlös.

I måndags begav jag, Nicke och Markus oss till skogen för att röra på oss. Det blev löpning och lite bus med Markus. Max var på sin gympa under tiden.


 I tisdags fick jag hoppa över innebandyträningen för min rygg har gjort så ont sen jag sträckte den. Men det passade ganska bra, Nicke behövde träna och det var samma tid som innebandyn. Grabbarna har varit väldigt trötta denna veckan så de har somnat tidigt, kanske lite hösttrötta?

I går kom mamma och passade grabbarna så jag och Nicke båda kunde på föräldramötet. Det är alltid trevligt att träffa övriga föräldrar och lärarna. Mamma gick till bokbussen med Markus och Max, läste, lekte med bilar och hade en mysig kväll tillsammans.

I dag fick jag hjälp av Max att laga middag, vi kan kalla honom "den glada kocken"!

Måste ju också gratulera Christian och Madelaine som i dag fick en son och Milton har blivit storebror!

Vi har haft en lugn kväll med mycket pyssel i böcker som Max fick när han fyllde år. Nicke var och tränade så jag tog ett pass på crosstrainern när Max hade somnat.

Markus fick sina skolfoto i går - min älskade, fina påg!
Helgen bjuder på fredagsmys, barnkalas för Max och en del idrott som vanligt. På söndag ska Markus bla åka till stan med innebandylaget och se FC Helsingborg spela match. Ha en fin helg, var rädda om varandra!


6 kommentarer:

  1. Marcus går till sängs 21:00 men denna vecka har han självmant gått och lagt sig 20:00 för han varit så trött!! Så visst gör det en del att hösten kommer!!

    Visst är det konstigt.... ett liv tas ifrån oss, ett liv föds till oss.... Två enorma händelser men tiden stannar aldrig upp utan allting bara fortsätter i samma takt som alltid? Tycker det är skrämmande :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det precis så - hur kan allting rulla på när sådant händer? Men så ÄR livet, både lätt och fruktansvärt.

      Vi kan bara se till att njuta här och nu<3

      Radera
  2. Kocken ser ut som om han skulle vilja stoppa maten i munnen direkt så som han gapar. :-)

    Fint foto på Markus!

    Ha en härlig helg, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni får också ha en härlig helg vännen!

      Radera
  3. Hej Emilia, vad lik Markus är lik dig!
    Kul att följa din blogg..
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, kul att höra! Båda grabbarna har som små varit galet lika Nicke, men sen har Markus börjat likna mig. Man har själv svårt att se det.

      Radera