tisdag 23 oktober 2012


I går var det dags för Max 4-års kontroll på BVC. Han var väldigt laddad och har pratat om detta i flera dagar och han var så duktig och lyssnade på instruktionerna och gjorde precis som han blev tillsagd.

Först var det hörseln som skulle kollas och han satt med de klassiska hörlurarna och framför sig hade han en kulram. Vid varje pip i örat skulle en kula flyttas och det var minsann inget fel på den hörseln (ibland undrar man ju eftersom barn har en tendens att inte höra det man säger....). Sen var det dags för synkoll och piratlappen var ju hur spännande som helst att få på!


Han kunde få en skylt att ha i knät och peka på samma bokstav där som distriktsköterskan pekade på uppe på väggen, men han talade om att han kunde bokstäverna själv...Jodå, på härlig bred skånska sa han "håååå" och "kåååå" och vi kunde konstatera att synen är helt ok också!

När vi skulle mäta och väga så hade jag Markus siffror i huvudet, det är ju ganska roligt att jämföra dem. Max var ju betydligt mindre än Markus när han föddes, men lilla lillebror har minsann kommit i kapp brorsan! Vid fyra års ålder var Markus 114,5 cm lång - Max var 114. Markus vägde 22,7 - Max 22,4! Snacka om jämna siffror på mina goa pågar.

När vi var klara på Vårdcentralen körde jag tillbaka till Gantofta för att lämna Max på gympan. Under tiden han var där tog jag mig en joggingtur och hämtade sen upp Max en timme senare när han var färdig. Nicke sprang också en runda när han kom hem och sen kunde hela familjen hålla kväll och mysa i lugn och ro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar