lördag 20 oktober 2012


Trots att det är lördag och ingen i huset behövde gå upp innan 8 så vaknade jag klockan 6. Men med en gosig Max vid min sida så var det inga problem att ligga kvar och slumra om en stund till. Markus var på innebandy som började kl 9 och här hemma var det tatueringsstudio i köket....



 Lika cool som pappa!
 Vi har hunnit storhandla och Nicke körde i väg för att se när Gantofta spelade bortmatch. Riktigt kul att det gick så bra och nu gick laget upp en division! Jag, Markus och Max har tillbringat hela eftermiddagen ute i det underbara vädret. Termometern visade 17 grader och solen strålade, perfekt väder för en riktigt lång promenad!
 Vi stannade vi vårt favoritträd och plockade kastanjer....
 ....fast vissa var mer ute efter sitt lördagsgodis!
 Markus plockade massor!
 Markus cyklade hela rundan, Max satt både i vagn och gick lite.
 Vi bor fantastiskt vackert, Råådalen är intill husknuten och här finns alltid något äventyr för barnen.

 Vi gick på landsvägen, grusvägen och sen i skogen, terrängen skiftade!


 Det blev 6 km och jag fick både promenerat och sprungit lite. När vi kom hem så blev det lite energipåfyllning. Ananas, clementin, banan och kex!


 Underbart att sitta på verandan i solen!
 Jag började höstfixa lite i trädgården och då gick grabbarna till kojan. Visst är det härligt att kunna få en stor buske.....
 ....att innehålla en alldeles egen koja som man får bygga på!
 Max kämpade på med hammare och spik, det ÄR en konst att träffa rätt ;-)
Nicke kom hem runt 17 tiden och då hade jag och Max fixat middagen på bordet, alla var lika hungriga. Markus har fortsatt leka ute en stund till och jag och Max var inne hos grannen och hjälpte dem med lite av varje. Tänk att tex mina få datorkunskaper kan vara så hjälpsamma när man är 70+ !
Känns fint att vi kan stötta och hjälpa med lite av varje, i dag handlade vi lite till dem när vi ändå skulle i väg själva. Behövs bara lite för att hjälpa någon annan väldigt mycket =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar