fredag 19 oktober 2012

Våra dagar har rullat på sen den känslosamma tisdagen och ibland stannar jag upp och tänker "hur kan allt fortsätta i samma tempo när inget är som innan?". Men livet är ju så och hur mycket vi än tänker på fina Tristan och hans familj så rullar vår vardag på, även om den gör det med ett betydligt tyngre hjärta.

I tisdagskväll så grät jag mycket efter begravningen, det var massor som behövde komma ut. Mina älskade ungar såg ju detta och det har så klart satt i gång en del funderingar för dem också. Max kom och sa "mamma, jag vill krama dig" och så satt vi och gjorde det en stund. Sen säger han "mamma, det var inte ditt fel att pojken dog" och jag blev så innerligt varm i hjärtat.....Han såg min sorg på det viset och det är svårt att förklara för honom varför jag var så ledsen. Det var ingens fel, en hemsk olyckshändelse men han trodde jag var ledsen för något jag orsakat.

När Markus skulle lägga sig började han gråta och så sa han "mamma, jag är så ledsen för tänk om det hade varit Max. Även om jag tycker han är bråkig så vill jag inte att det händer honom något". Fina, fina Markus är så klok! Sen började han fundera på var han och Max ska vara om det händer oss något? Jag fick förklara att det kommer inte att hända något, det finns inte annat att säga till ett barn som har sådana funderingar. Många, många tankar, funderingar och känslor som ska få plats i både stora och små.

I går var jag och Julia ute på lite "jobbmingel", Logistikpartner firade 6-års jubileum så vi var bjudna. Jag stannade några timmar men sen fick Julia dricka vin och mingla vidare utan mig. I gengäld fick jag öppna kontoret kl 7 så hon fick lite sovmorgon=)

I dag är Max extra glad för han ska få följa med kompisen Noah hem direkt från dagmamma Ingrid. Han har haft nedräkning hela veckan, det ÄR ju kul att få leka hos bästa kompisen! I kväll kommer Julia och T till oss, blir lite tacos och soffmys bara i all enkelhet.

I morgon är det mycket sport igen, innebandyträning för grabbarna och sen ska Nicke (kanske Markus också) åka till Dössjöbro för att se när Gantofta har chans att ta sig upp en division!

På söndag ska hela familjen köra till Halmstad och möta upp Nina och barnen där för lekträff. Nu är barnen så stora så vi hinner minsann prata massor, ska bli så härligt att få en go, småländsk kram, det behöver jag.

Ha en fin helg, var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar