onsdag 20 mars 2013

Det är inte bara iskalla vindar som blåser, för tillfället även förändringens vindar och det är väldigt mycket på jobb. Men förändningar kan bli bra, vi ska bara rida ut stormen och förhoppningsvis kommer det något riktigt bra ut av det. Men huvudet är fullt och om jag var trött innan så är jag helt slut på kvällarna. Känns skönt och tryggt att min kloka pappa är där med sin kunskap!

I går var det innebandydags och jag skulle prova träna efter fyra veckors uppehåll. Jag hann med uppvärmning och två spurter efter bollen då det "small till" i muskeln....Så himla tråkigt att det inte gick, men det är väl bara att acceptera och vila ännu mer. Hur lång tid ska det ta?

I dag hämtade jag grabbarna efter jobb, vi körde till affären och handlade och sen hoppade vi på Bokbussen. Markus behövde ny bok till läsläxan och det är perfekt att kunna botanisera där!

Max hittade också massor med böcker och det var tydligen något spännande utanför bussen också...
 Jag kom hem med ännu en självbiografi, sällan jag läser annat!
 Vi hämtade ut lite nya kläder som jag hade beställt och Max gillade sin nya pyjamas - Angry Birds är ju hur roliga som helst=)
Lite läsning innan läggdags, min favoritstund med Max varje dag. Blir många funderingar och roliga pratstunder också, det brukar vara mycket i hans lilla huvud innan läggdags.

Jag kikade in på Skatteverket.se och det är ju alltid lika roligt varje år! Prisad vare skatteåterbäringen!

2 kommentarer:

  1. Förändringar kan kännas både skrämmande, ovissa och osäkra men det hjälper att man har kunniga människor omkring sig som kan råda och bringa klarhet i åtminstone vissa av de frågor och funderingar man har. Hoppas det blir till det bästa för er i slutändan!

    Kul foto på Max i pyjamasen. Eftersom tröjan ju är lite längre och hänger utanpå så ser det ut som att benen är jättekorta. :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha...! Det är "piratlängd" på byxorna, de går inte enda ner. Min lilla dvärg!

    SvaraRadera