torsdag 14 mars 2013

 I förrgår var det barmark och vårkänslor och visst visar den här härliga bilden på det! Barmark och glada barn, en underbar bild som dagmamma Ingrid har tagit.


I måndags var Nicke på Vårdcentralen och han blev sjukskriven hela veckan. Influensan han åkte på, med feber i 8 dagar, har tagit all energi och jag har aldrig sett honom så orkeslös. Så det har varit vila, vila och vila som gällt och soffan har varit hans bästa vän hela veckan. Max har lekt några timmar om dagen med kompisarna, men med kortare dagar än han hade haft om vi båda hade jobbat.

Jag tränade inte innebandy i tisdags, min förkylning och muskelskadan satte stopp för det. Men det har blivit powerwalks och lite lättare crosstrainerpass för att få hålla igång lite.

I dag när jag kom från jobb så klädde vi på oss och gick ut i all snön som har kommit. Jag längtar efter våren, men har vi nu snö så kan vi lika gärna leka i den!


 Vi gjorde en liten backe i trädgården.....
 .....men gick även till stora backen och åkte pulka!
 Max är riktigt modig och han åker både fram- och baklänges!
Jag åkte flera gånger med Max och då satt vi båda två på snöglidaren och den snurrade runt i full fart så vi visste inte vad som var upp eller ner! När vi hade åkt några gånger fick jag ont i muskeln, någon som har en aning hur lång tid det tar för en muskelbristning/sträckning att läka? Nåja, det var värt lite värk för att få skratta gott med grabbarna i fantastiskt solsken med gnistrande snö. När vi kom in så övertalade grabbarna mig (3 mot 1) att vi skulle köpa pizza och jag fick se min ost- och skinksås med bandpasta nedröstad! Så pizza blev det till "Ice Age 2", Max är helt inne på de filmerna nu och de rullar minst en gång om dagen här hemma. Gissa om han tyckte det var roligt att se den här lastbilen som kommer till mitt jobb varje dag!

1 kommentar:

  1. Hi hi, vi har verkligen olika referensramar när det gäller vad som är mycket snö! Här kom det 25-30 nya cm ovanpå de 10-15 vi redan hade. ;-)

    Vilken influensasmäll Nicke åkte på! :-S Men det är inte så mycket mer att göra än att vila sig tillbaka i form, precis som han gjort/gör. Hoppas ni slipper vidare feber osv. i familjen sedan.

    Ha en fin fredag och en härlig helg i övrigt - stor kram!





    SvaraRadera