fredag 14 juni 2013

Då har det gått 8 veckor på mitt "magprojekt" och i dag var det dags för mätning och vägning. Dessa fyra veckorna resulterade i -0,8 på vågen och -3 cm på magen. Vågen är inte viktig för mig, jag är absolut nöjd med 61 kg men det är jakten på centimetrarna som är målet. De här delade magmusklerna får verkligen bekänna färg nu med alla magpass jag gör och det går ju åt rätt håll!





Bild ett nedanför visar skillnaden sen förra mätningen för fyra veckor sedan och bild två är skillnaden från start till i dag! Nu är det 8 cm mindre runt magen (det mesta har ju alltid suttit mest mitt fram).
 




Äntligen har jag hittat ett sätt som faktiskt ger resultat och mina delmål har jag nått under dessa första två perioderna. Nu siktar jag på en centimeter i månaden, det kommer ju bli tuffare och tuffare ju längre tiden går. Jag hade så klart inte behövt lägga ut några bilder på mig så här, men det är ett mål jag jobbar för, en ful mage som har fått mig att må dåligt och nu har ger jag mig in i detta till 100%. Jag vet att fler blir inspirerade över att se att det går att göra något åt det och jag är banne mig stolt över mig själv.

Två graviditeter och en ful mage senare = två fina, älskade ungar som är värda varenda magpass jag kämpar med!

I går var jag och Nicke på sjukhuset för att Nicke skulle göra ultraljud på halsen. Han har haft en knuta i halsen och efter blodprov visade det en förändring och de ville göra ultraljud och gå in med nål och ta prov. Dock när vi var där så visade undersökningen en fullt frisk sköldkörtel och inget prov behövde tas. Skönt att allt såg fint ut och vi kan lägga det bakom oss!

Max var också hos läkaren igår och där kunde de konstatera att han fick för lite medicin och hans dos dubblades, samt att han fick ögondroppar mot ögoninflammationen. Han är mycket bättre i dag, dock får vi se om det bara har att göra med att han inte var ute på hela dagen i går, eller om medicinen faktiskt fungerar som det ska nu.

Nu ska vi hämta pizza och hålla fredagsmys, resten av helgen bjuder på lite av varje för Johanssons!
Ha en fin helg!

3 kommentarer:

  1. Så skönt att Nickes knöl på halsen inte var något att oroa sig för. ♥

    Hoppas verkligen Max blir bättre nu när dosen är rätt för honom!

    Att säga att din mage var ful tycker jag är ett lite väl magstarkt (ha ha, jag är SÅ fyndig!) uttryck, men jag förstår hur du menar och du vet att jag gläds något oerhört med dig nu när du äntligen har hittat "nyckeln" till förändring! :-)

    Har tittat i Olgas bok och det är mycket av dessa övningar som jag och min träningskompis L kör på våra gemensamma pass (och som jag även kör när jag tränar själv). Cardio i all ära men styrketräning ÄR och förblir det absolut bästa sättet att FORMA kroppen på!

    Ditt nästa projekt får nog dock bli att lära dig sträcka på dig lite bättre så att du blir rakare i ryggen. Inget illa ment men jag tycker mig se på fotona ovan att dina axlar är lite framåtroterade (typiskt vid kontorsjobb) och det kan ge tråkiga ryggbesvär. Det finns riktigt bra övningar för detta där man stärker upp axlar/rygg och bröstmuskulatur. :-) Vill inte att du ska få ont. ♥

    Ha en härlig helg! Och - höll ju nästan på att glömma! - grattis till finfina magresultat! Trägen vinner! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har superdålig hållning, riktiga kontorsaxlar! Känns dock bra med många av styrkeövningarna i boken, får se om det blir bättre av dem :-)

      Radera
    2. Ja jag såg att där fanns ett gäng bra strykeövn även för övriga kroppen så kör du dem så kommer du stärka överkroppen ska du se! Som sagt var, man vill ju inte få ryggbesvär om man kan undvika det. :-) KRAM

      Radera