lördag 29 juni 2013

 Min semestervecka (utan mycket sol) har rullat på och vi har gjort massor med roligheter. Det GÅR inte att påverka vädret så vi tänker inte låta vädret påverka oss. I onsdags var vi på bio och grabbarna fick ta med vars en kompis. Max och kompisen N gick och såg "Alfons Åberg" och Markus och kompisen S såg "Dumma mig 2". Fina killar med vars en plansch med sig och de stod givakt med dessa!



När vi kom hem från bion fick jag fixa lite med husvagnen då den skulle hämtas på eftermiddagen. Nicke var och besiktigade den 7.30 på morgonen, jag la ut annonsen på Blocket vid 9 tiden och det tog ca 30 minuter innan första samtalet kom och den var såld! Skönt att det gick så fort och vi fick de pengarna vi ville ha för den.

I torsdags var jag och grabbarna på en turné. Vi började dagen med att besiktiga combin, sen körde vi till Biltema för att bla köpa klortabletter till poolen. Där fanns tält att provligga i....

 Vi var och åt lunch på Burger king, åkte till Flowerteam och köpte några växter och sen inom Toys R us för lite nya leksaker. Max har önskat sig ett gevär länge nu så lyckan var total!
 Vi var även inom Biblioteket och sen körde vi hem och Markus kunde börja ladda inför kvällen. Han och andra fotbollskillar och tjejer från Gantofta skulle få vara med vid matchen då HIF mötte AIK på Olympia. Nicke körde direkt dit och mötte upp honom där då han åkte dit med en kompis, jag och Max begav oss till svärföräldrarna för att kika på matchen på tv. Jag var riktigt pirrig i magen när det var dags....

 Inför 11 000 åskådare gick de in med HIF och jösses så stolt jag kände mig när han klarade av sitt "uppdrag" så fint!
 I går blev det en storhandling på Ica Maxi med grabbarnas hjälp och sen hade vi dejt med Filippa, Noah och lilla Sam! Max var redo för lek och bus med bästa kompisen!
 Kusin Gabriel kom ut för att vara med oss och sova över, även kompisen Emma var här hela dagen så det var fullt hus som vanligt. Barnen tog upp ödlor från dammen....
 ....som mest hade de 5 stycken i spannen!
 Härlig fika i uterummet med vattenmelon, vindruvor, kex och annat gott!
Tack Filippa för mysiga timmar, alltid lika härligt att vara med er och skönt att få bubbla ur sig lite om ditt och datt.

I dag ska jag och Nicke köra in barnen till Ella och Marcus i stan, så kör vi barnfria till Emporia i Malmö för lite handhållning. Sen möter vi upp hela gänget hos oss i eftermiddag och grillar i kväll, blir en fin lördag!

1 kommentar:

  1. Det där "tv-framträdandet" är ju ett jättefint minne för Markus. Så roligt att han fick vara med om det!

    SvaraRadera