onsdag 12 juni 2013

I går var det skolavslutning på Markus skola! De har en tradition på gården där alla barnen sjunger, rektorn pratar och lärare avtackas. Markus klass sjöng "Landet där bananerna böjs"!


Min fina bananböjare!
 NU är det sommarlov!!
 Fröken Anette tackades med avslutningspresent och alla barnen fick sommarkram.

När vi var klara på skolan så körde vi och handlade lite gott på Maxi, Markus fick önska avslutningsmat och givetvis ska man ha jordgubbar en dag som denna. Efter lunch körde vi och hämtade upp två kompisar till grabbarna och begav oss till stranden. Där mötte Filippa och Noah upp oss och det blev tre härliga timmar med sol och bad.

Klockan 18 var jag och Nicke på en timmes taimassage och det var verkligen skönt för våra trötta kroppar. En sådan massage går inte att jämföra med klassisk ryggmassage, här blir HELA fram- och baksidan masserad i en timme. Det gjorde riktigt ont på sina ställen, precis som det ska vara, och sen var det skönt och avslappnande också.

I dag fick jag den här bilden av dagmamma Ingrid. Bästisarna! (Och Max är nyklippt också, Gantoftas dagmamma kan allt!)

 Jag fick mitt efterlängtade löpband i dag och snart är hemmagymmet komplett. Det är guld värt att kunna gå ner i källaren och träna när vi vill. Nu kan jag inte springa ute pga min allergi utan att bli helt kass, men källaren är gräsfri och det är bara att gå ner där. Sen kommer jag glatt ställa mig där i vinter när det är mörkt och kallt, på med tvn och gör av med lite kalorier under tiden! Både Markus och Max tycker det är hur roligt som helst att prova....



 Max allergi är verkligen illa, han lider och blir bara sämre och sämre. Trots medicin, ögondroppar och nässpray så är han dålig. Han är enormt snorig, har ont i näsan av sprayen och ögonen är konstant röda och kliar. I kväll såg han ut så här...
I morgon blir det Vårdcentralen för så här kan han inte ha det. Min lilla älskade Max, mammahjärtat gör ont för din skull. Ögat är helt igensvullet nu pga allt kliande. Han sover på soffan intill mig nu med en kall handduk på ögat. Jag hade gärna tagit alla hans besvär dubbelt upp om jag hade kunnat.

1 kommentar:

  1. Vilka jättebananer! Sponsrade någonstans ifrån månne?? :-)

    Ni fick en solig skolavslutningsdag till skillnad från oss. Det regnade t.o.m. så ihärdigt att vi inte kunde ta foton ute på baksidan av kyrkan som vi brukar göra.

    Stackars Max! Tycker så synd om honom. Hoppas VERKLIGEN ni fick någon ny medicin till honom på VC idag.

    Stor kram!

    SvaraRadera