lördag 22 juni 2013

 I fredags låste jag kontoret kl 16 med en veckas ledighet framför mig. Dock skulle det fixas lite i hettan först, hämta jordgubbar på mammas jobb och sen handla på Maxi. En bil utan ac, en olycka på vägen som gjorde att jag fick vänta en stund och sen tung vagn på Maxi med storhandling gjorde att svetten lackade när jag svängde in på Fältgatan klockan 17.30. Ett bad var verkligen härligt!

I går firade vi midsommar i Gantofta som alltid gör, byn har en fin tillställning varje år där stången kläs, det dansas, leks lekar och säljs lotter. De flesta har fikakorgen med sig och stämningen är på topp!

 Ella, Markus och Gabbi kom ut för att fira med oss.

 I kö till fiskedammen väntade mina tre kärlekar!

 Givetvis dansade vi....

 Max var med och hoppade säck med lite hjälp av pappa.
 Markus lag vann sitt race i säckhoppning, YES!
 Alla som har tävlat får godispris.
 Jo då, även de vuxna var med....
 Efter två timmars firande vid stången var det ett varmt gäng som hoppade i poolen, superhärligt då det var så varmt.
 Vi åt midsommarmat som sig bör och extra gott var pappas inlagda Brantevik sill som jag "tiggde mig till" och han så snällt stod och gjorde, tack pappa!!
 Kubb - givetvis!

 Mys....
 .....och gott att dricka!

Ella, Marcus och Gabbi sov över hos oss och i dag steg alla upp vid 9 tiden (dock var jag vaken betydligt tidigare än så men skönt att få ligga och småslumra så länge. Vi bestämde oss för att åka till Helsingör och gå där och strosa lite, äta röda korvar och ha en mysig midsommardag med barnen.



 När vi kom hem hade grabbarna vattenballongskrig och sen har de även badat i poolen, sällan de hinner torka!
 Nicke sprang en mil nästan och jag tränade magpass i källaren innan det blev tacos och "Ice Age 4". Nu blir det fotboll på tvn, svårt när det är 2 mot 1 som väljer kanal, Markus och Nicke vinner så vi får väl se Italien-Brasilien i kväll. Undrar hur länge jag är vaken?
 

1 kommentar:

  1. Härligt att hela södra Sverige fick en så fin, solig och varm midsommarafton! Då blir det mycket skön utetid - precis som man vi ha det!

    Mysigt att kunna göra en tur över till Dk så där utan att det kräver alltför mycket planering. :-)

    SvaraRadera