tisdag 25 juni 2013

Min semestervecka började i går med att ha huset fullt med ungar, oftast var här sex stycken under större delen av dagen. Jag gillar att Markus och Max kompisar känner sig välkomna här, hoppas det håller i sig upp i åren och vet att man kan vara här i stället för att "hänga ute". Jag gjorde våfflor till lunch och bakade ett lass kanelbullar så det fanns fika också till alla. Nicke slutade tidigare och var och köpte klinker till källargolvet och en cykel till Max!


I dag åkte jag, Markus, Max, Filippa, Noah och lilla Sam till "Piratlekan" på Gröningen. Vi satt på filtar och pratade, åt lunch, grabbarna lekte i två timmar och sen åt vi glass!



 Tack fina Filippa för mysiga timmar med alla våra grabbar, stora som små!

När vi kom hem hade min senaste fotobok kommit med posten. Jag gör en bok för varje år (ibland även om vi gjort en resa, barndop etc) och de blir superfina! Kan verkligen rekommendera att göra sådana här, det är mysigt att kunna sitta och bläddra i dem och grabbarna tycker det är roligt att kunna titta i dem då och då.

2012´s framsida!
 Man kan göra helsidor....

....eller tex ha tre bilder på en sida....
 

 ......eller så här!
 


Veckan verkar inte bjuda på så fint väder men det hindrar inte mig från att njuta av lediga dagar med grabbarna. Visst är strandväder att föredra, men vi får väl hoppas att vi får mer av det när vi har semester nästa gång (v 28-29 för mig och 28-30 för Nicke). I morgon blir det bio och då ska jag, Max och Noah se "Alfons Åberg" och Markus går samtidig med en kompis och ser "Dumma mig 2". Grabbarna ser fram emot det och vi ska ladda med pop corn och mysa!

2 kommentarer:

  1. Helt rätt - man ska inte låta vädret komma i vägen för en härlig ledighet i sällskap av sina finaste! Bara onödigt att lägga energi på det man inte kan påverka. :-)

    Hoppas ni fick en mysig biostund på olika håll och berätta gärna vad Markus tyckte om "Dumma mig 2".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Markus och hans kompis tyckte den var riktigt rolig, de berättade hur de hade skrattat massor till filmen!

      Radera